Navnebyttet kommer til å skje gradvis i de ulike landene

Q-Park blir Aimo Park

Det japanske selskapet Sumitomo Corporation har kjøpt Q-Park i Sverige, Norge og Finland. Dette innebærer at Q-Park bytter navn till Aimo Park, men første og fremst betyr det at nordens ledende parkeringsselskap blir bedre rustet for samfunnsendringene som allerede har startet. Aimo Parks visjon er å bidra til en sunn samfunnsutvikling gjennom å tilby tjenester innen mobilitet som vil forenkle hverdagen for svært mange mennesker.

Sumitomo corporation har en århundrede lang historie med suksess, langsiktige investeringer og samarbeid. I 2018 introduserte de Aimo i Stockholm, Sveriges første elektriske bildelingstilbyder. I august lanserte Aimo en pilot med elektriske sparkesykler. Kjøpet av Q-Park forsterker ytterligere strategien om å satse på selskaper og innovasjon innen mobilitet.

-Fremtiden handler om mobilitet, Aimo bildeling var kun det første steget og vi er overbevist om at de ulike aspektene ved mobilitet må fungere sammen for å etablere de beste løsningene for urbane områder. Parkering er en viktig og avgjørende faktor for å lykkes. Navnebyttet kommer til å skje gradvis i de ulike landene, men det handler om veldig mye mer enn kun å bytte navn og skilter ifølge Peder Ståhlberg, nordisk sjef i Aimo Park.

Q-Park er allerede nordens ledende parkeringsselskap med ca. 370.000 parkeringsplasser. De siste årene har vi arbeidet målrettet med å forbedre våre tjenester med for eksempel kameraløsninger, ladestasjoner, fleksible parkerings-og betalingsløsninger og selvfølgelig ulike typer av servicetjenester for kjøretøy.

Med Aimo Park ser vi store muligheter for å introdusere flere innovative løsninger for å bli en viktig del av samfunnet og være en bidragsyter til å utvikle fremtidens byer. For eksempel vurder vi nå mulighetene for utvidet samarbeid med ulike mobilitetsaktører som også inkluderer bildeling i flere byer utover Stockholm.

For mer informasjon:

John Lien
Adm.dir. Aimo Park Norway AS
John.lien@q-park.no

Kategorier

Aimo Park er nordens ledende parkeringsselskap med ca 370 000 parkeringsplasser. I Norge har Aimo Park ca 500 parkeringsanlegg med attraktive lokasjoner i store deler av landet.

Aimo Parks visjon er å bidra til en bærekraftig samfunnsutvikling gjennom å tilby mobilitetstjenester som forenkler hverdagen. Vi arbeider målrettet med å forbedre våre tjenester med for eksempel kameraløsninger, ladestasjoner, fleksible parkerings -og betalingsløsninger og selvfølgelig ulike typer av servicetjenester for kjøretøy.

John Lien

Pressekontakt Administrerende Direktør / Managing Director +47 928 22 079
Kjetil Bratseth

Pressekontakt Markedsdirektør / Marketing Director +47 930 54 303

Velkommen til Aimo Park Norway AS!

Aimo Park er et parkeringsselskap som leverer hele servicespekteret av parkeringstjenester. Vi drifter parkeringsanlegg, leveres tjenester av høy kvalitet og sikrer god lønnsomhet. Aimo Park tilbyr alt fra prosjektering til kommersiell drift med utleie av p-plasser og kontroll.

Aimo Park Norway AS
Ole Deviks vei 6C