STOLTE PARTNERE: Både Alpinco og Audi er glade for den nye samarbeidsavtalen. Her sammen på Favn i Hafjell der en av de mange bilene nå står utstilt. FOTO: Veslemøy Eineteig Wedum.

Audi ny samarbeidspartner for Alpinco

Alpinco, som eier Hafjell Alpinsenter og Kvitfjell Alpinanlegg, har fått på plass Audi som ny samarbeidspartner.

- Vi er utrolig glade for å få på plass en såpass sporty og kvalitetsbevisst partner. Audi er allerede godt kjent i alpinbransjen, så dette er vi stolte av å få på plass, sier kvalitetsleder i Alpinco, Jo Mork.

Kvalitetsbevisste kunder

Alpinco eier og drifter begge skianleggene i Hafjell og Kvitfjell, samt Gudbrandsgard Hotell og HafjellKvitfjell Booking. Fra nå av blir det dermed synlige biler i begge anleggene og i all markedsføring av anleggene. For både Audi og Alpinco var dette et enkelt partnerskap å inngå.

- Det er flere gode synergier vi kan trekke ut fra dette. Vi har allerede et godt samarbeid med alpinlandslaget. Våre kunder er kvalitetsbevisste og har gjerne en aktiv livsstil med behov for gode kjøreegenskaper og fremkommelighet. Vi tror at dette er et godt utgangspunkt for en avtale med Alpinco, og ser frem til et spennende samarbeid i tiden fremover, sier Elin Sinervo, Direktør for Audi Norge i Harald A. Møller As.

Bestselger

Audi, med e-tron i spissen, har allerede markert seg godt i det norske bilmarkedet. Bilen, som finnes i både Sportback og SUV, med to og tre motorer, og med to ulike batteripakker, var fjorårets bestselger. Per januar 2021 er e-tron fortsatt den mest solgte el-bilen i Norge.

Når Audi og Alpinco nå går sammen om å fremme felles mål og interesser, er det lite som passer bedre enn alpinbakker, rå kjøring, kvalitet og fjellveier.

- Man kan vel si at folk får den beste kjøringen opp til fjells med våre biler, og den råeste skikjøringen ned i disse alpinanleggene, sier Sinervo. Dessuten er mottoet til Alpinco, «den perfekte svingen», noe som går som hånd i hanske for våre produkter og hva Audi er kjent for, sier hun.

Verdensnyhet på utstilling

FERSKVARE: På Favn i Hafjell står nå en unik RS-modell utstilt. Denne er det produsert kun 100 eksemplarer av i verden. FOTO: Veslemøy Eineteig Wedum.

I forbindelse med vinterferien ble det sådd liten tvil om at Audi har rykket inn i begge anleggene. I Hafjell står det nå på Favn (Gondoltoppen) utstilt en rykende fersk verdensnyhet av en bil, som forøvrig allerede har en svært lang venteliste for kjøp, Audi RS e-tron GT.

- Dette er den kraftigste Audien som noensinne er produsert, med opptil 646 hk. Prisen starter på 899.900 levert fra Oslo, og varianten som nå står i Hafjell er en unik RS-modell det kun er produsert 100 eksemplarer av i verden. Dette er en veldig rå og helt spesiell utgave av Audi e-tron GT, sier Sinervo.

Blir lagt merke til

Bilen har allerede blitt lagt merke til, både av biljournalister verden rundt og her til lands som var blant de alle første i verden som nettopp her i Hafjell fikk teste bilen i dagene før vinterferien.

- Vi ser at bilen og utstillingen trekker til seg masse folk, både langrennsturister og alpinister, så det er veldig stas. Vi vet jo fra før at Audi er forbundet med kvalitet, men det er likevel tøft å få ta del i merkevaren deres på denne måten. Dessuten er det jo rått med en sånn bil på utstilling hos oss da, sier markedssjef i Alpinco, Veslemøy Eineteig Wedum.

Også flere steder i anleggene, både Hafjell og Kvitfjell, står det utstilt flere biler, både ute i anlegget og i bunnområdet. På sikt vil man også kunne booke prøvekjøring via HafjellKvitfjell sin egen app.

TEST: Flere av Audi sine modeller fikk kjørt seg i skibakkene under oppstart til vinterferien. FOTO: Audi Norge.

Kategorier

Hafjell alpinsenter er den snøsikre familiefavoritten som legger til rette for gode skiopplevelser, for alle nivåer – fra nybegynner til ekspert. Bare et kvarters kjøring nord for Lillehammer ligger et av Norges største og mest allsidige skianlegg. Ikke velg mellom familieferie og rå skikjøring, her finner du begge deler.

Kvitfjell alpinanlegg ligger 30 minutter nord for Lillehammer og er et skisted med løyper i hele spekteret fra barneområder for de minste, til svarte løyper med olympisk standard. Her kan du booke hotell, hytter, leiligheter, heiskort, skiutleie, skiskole, kurs og konferanse.

Odd Stensrud

Pressekontakt Daglig leder Hafjell og Kvitfjell/Alpinco +47 419 15 611