Malaysia Airlines lanserer ny innovativ bestillingsløsning med Amadeus

Malaysia Airlines lanserer ny innovativ bestillingsløsning med Amadeus

Sammen med Amadeus har Malaysia Airlines lansert MHchat, en funksjon som hjelper reisende å bestille og betale flybilletter gjennom den populære appen Facebook Messenger. Amadeus Chatbot for Airlines er en ny løsning basert på kunstig intelligens som er utviklet sammen med Malaysia Airlines som første pilotkunde. Løsningen er spesielt utviklet for å gjøre det enklere for kundene å bestille flybilletter, laste ned bestillinger og stille spørsmål via et sosialt medium som de allerede kjenner godt. Det er også mulig å gjennomføre kjøp med sikker betaling samt få en oversikt over reisen direkte i appen.

Chatteroboten er utformet for å ligne en menneskelig samtale og fungerer som en reisekamerat som forstår de reisendes behov. Den er tilgjengelig døgnet rundt og kan hjelpe de reisende med å gjennomføre smidigere transaksjoner, raske svar og samtaler når det passer dem.

– Kundens opplevelse er vår fremste prioritet hos Malaysia Airlines, og det er vårt mål at vi hele tiden skal utvikle oss på dette punktet, sier Captain Izham Ismail, CEO i Malaysia Airlines. Vår strategi for digital transformasjon tar utgangspunkt i dette, og vi ønsker å ligge i front når det gjelder å ta i bruk ny og innovativ teknikk for å forbedre alle kontaktpunkter for kundene våre. Vi ble imponert over Amadeus’ evne til å kunne tilby denne innovative løsningen i løpet av bare noen måneder, og vi ser frem til å fortsette å utforske flere muligheter for hvordan vi skal kunne tilby kundene våre flere individtilpassede og integrerte tjenester.

Amadeus’ chatterobot kan tilpasses til andre flyselskaper for å bidra til økt kundetilfredsstillelse, øke omsetningen og spare penger på kundestøtte. I løpet av den tiden Malaysia pilottester Airlines MHchat vil Amadeus fortsette å utvikle sin teknologi og styrke chatteroboten med nye funksjoner som flere språk, støttefunksjoner for bestillingssystemet og integrering med Amazons stemmestyringsfunksjon Alexa.

– MHchat er et resultat av Malaysia Airlines engasjement med tanke på å utvikle sine digitale kanaler, og vi er glade over at vi har kunnet bidra til deres digitale satsning, sier Cyril Tetaz, Executive Vice President, Airlines, Asia Pacific i Amadeus. En fleksibel arbeidsmåte er avgjørende når man jobber med innovative løsninger, og sammen har vi utviklet denne innovative plattformen på kun tre måneder.

Amadeus Chatbot for Airlines er et viktig skritt på veien mot Amadeus’ overgripende mål om å forme fremtidens reisende gjennom å utvikle teknologi som påvirker det globale samfunnet på en positiv måte.

Ler mer om MHchat her: http://m.me/mhchats

Amadeus' løsninger hjelper reisende med å finne og planlegge sine reiser gjennom et økosystem av reisebyråer, søkemotorer, charterreisebyråer, flyselskaper, flyplasser, hoteller, leiebiler og tog.

Vi har utviklet vår teknologi sammen med partnere i reiselivsbransjen gjennom mer enn 30 år. Ved å kombinere omfattende innsikt om hvordan folk reiser med evnen til å utvikle og levere de mest komplekse, pålitelige og virksomhetskritiske systemene for kundene er vi med på å koble sammen 1,6 milliarder personer i året med reiseleverandører i mer enn 190 land.

Med 16 000 ansatte på 70 kontorer over hele verden har vi både et globalt perspektiv og lokal tilstedeværelse på de markedene der kundene trenger oss.

Vi er her for å skape fremtidens reiser, og vi arbeider hele tiden for å utvikle bedre teknologi som skaper bedre reiseopplevelser.

Amadeus er et IBEX 35-selskap notert på den spanske børsen under AMS.MC.

For mer informasjon om Amadeus, gå til www.amadeus.com.