Gå videre til innhold
NY INVESTERING – Azetsgruppen har annonsert at PAI Partners, et ledende private equity-selskap, har sluttet seg til virksomheten som ny investor sammen med de nåværende eierne Hg. På bilde Azets Konsernsjef Chris Horne.

Azets sikrer investeringer fra PAI Partners som blir med Hg i neste vekstfase

Azetsgruppen har i dag kunngjort at PAI Partners, et ledende private equity-selskap, er ny investor i virksomheten. Etter ferdigstillelsen vil PAI Partners ha en lik og medkontrollerende eierandel i Azets sammen med nåværende eier Hg, en ledende investor i europeiske og transatlantiske programvare- og tjenestevirksomheter.

Azets ble etablert av Hg for seks år siden, som svar på den økende digitaliseringen av økonomiske etterlevelsesprosesser for små og mellomstore bedrifter. Siden den gang har konsernet vokst betydelig til å bli en av de største teknologiaktiverte leverandørene av profesjonell rådgivning, finans- og regnskapstjenester til små og mellomstore bedrifter internasjonalt.

Azets fortsetter å dra nytte av den brede trenden med at små og mellomstore bedrifter outsourcer ikke-kjernetjenester og ikke-skjønnsbaserte tjenester, så vel som sektorens svært fragmenterte natur. Azets har kjøpt mer enn 90 lokale leverandører siden oppstarten. I dag har Azets 7600 ansatte, nærmere 100 000 kunder og genererer inntekter rundt £700 millioner.

Azets eies nå av to ledende private equity investorer: PAI Partners, med sin dype sektorekspertise innen Business Services, og Hg, med sin lange tilstedeværelse innen programvare- og tjenesteinvesteringer. Begge investorene har solid erfaring med å samarbeide med lederteam for å raskt skalere virksomheter og skape globale industriledere.

Med disse eierne er Azets godt posisjonert til å fortsette vår vellykkede vekststrategi, og utvikle vår tilstedeværelse i nye og eksisterende markeder over hele Europa gjennom en kombinasjon av organisk vekst og ytterligere strategiske oppkjøp.

Chris Horne, konsernsjef i Azets, sa: "Azets har etablert et sterkt omdømme for å levere innovative teknologiaktiverte tjenester i det som tidligere har vært en lavteknologisk sektor. Vår femårige Pathway-strategi skisserer en klar hensikt og visjon om hvordan vi ønsker at virksomheten vår skal utvikle seg, og vi er svært positive over å ha valgt ut to investorer som er like spente på fremtiden vår som vi er. Å få støtte fra en annen investor i verdensklasse er et bevis på denne utviklingen og vil gjøre oss i stand til å levere fremtidige muligheter som vil hjelpe oss å skalere og støtte våre tusenvis av kunder og kolleger internasjonalt.”

Colm O'Sullivan, en partner hos PAI Partners, sa: "Med sin velprøvde og robuste forretningsmodell gir Azets en sterk plattform for fremtidig vekst. Takket være sin ledende markedsposisjonering er Azets godt posisjonert til å dra nytte av det økende nivået av compliance, reguleringer og outsourcing som underbygger selskapets kjernetjenester. Vi ser frem til å samarbeide med lederteamet og Hg i denne neste fasen av Azets vekst."

Matthew Brockman, Managing Partner i Hg, sa: "Vi er glade for å ha nådd denne milepælen med Azets. Fra den opprinnelige visjonen har vi møysommelig bygget et selskap i verdensklasse ved å bruke vår dype kunnskap om denne sektoren og betydelige operasjonelle evner i å bygge programvare- og tjenesteselskaper. Denne transaksjonen bringer betydelig kapital tilbake til investorene våre, en viktig prioritering for oss det siste året, samtidig som vi henter inn betydelig ny ekspertise fra en sterk partner og beholder den betydelige interessen i den neste vekstfasen for Azets.”

Fullføring er avhengig av sedvanlige myndighetsgodkjenninger.

Hg og Azets ledelse ble rådgitt av JP Morgan som hovedrådgiver, Jefferies, Alpha Advisory, Skadden, EY og OC&C. PAI Partners ble rådgitt av Deutsche Bank, Freshfields, KPMG, Alvarez & Marsal og Bain & Company.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

For Azets
Shaun Staff, Azets Group, +44 (0)7515 789306, shaun.staff@azets.co.uk

Runar Leite, Administrerende Direktør Azets Norge, + 47 47202047, runar.leite@azets.com

For PAI Partners
Dania Saidam, PAI-partnere, +44 (0)20 7297 4678, dania.saidam@paipartners.com

For Hg
Tom Eckersley, Hg, +44 (0)20 8396 0930, tom.eckersley@hgcapital.com

Azadeh Varzi, Brunswick Group +44 (0)207 404 5959, hg@brunswickgroup.com

Om Azets
Azets er en internasjonal outsourcing-, compliance- og rådgivningsgruppe. Våre 7600 ansatte støtter nær 100 000 kunder gjennom vårt nettverk i Norden, Storbritannia og Irland. Vi gir pålitelige råd og personlig tilpassede kundetjenester på tvers av regnskap, skatt, revisjon, rådgivning, mennesker og teknologi, og sparer bedrifter og bedriftseiere verdifull tid, slik at de kan fokusere på å nå ambisjonene sine. Azets er til for å forbedre livene til våre kolleger, klienter og lokalsamfunn på en bærekraftig måte. Og alt vi gjør er underbygget av våre investeringer i mennesker og teknologi. Vår proprietære digitale arbeidsplassteknologi, Azets Cozone, er en unik skybasert portal som gir små og mellomstore bedrifter umiddelbar tilgang til informasjon om virksomheten deres som forenkler arbeidsflyter, øker operativ produktivitet og støtter et mer produktivt kundeforhold. Blick Rothenberg, Londons prisbelønte internasjonale bedrifts- og privatskatt og regnskapsmerke, og de nordiske selskapene Karabingruppen, Legeregnskap, Luotsi Isännöinti og Idur er alle en del av Azets. Azets er medlem av Allinial Global, den medlemsbaserte foreningen dedikert til uavhengige regnskaps- og konsulentfirmaers suksess.

www.azets.com

Om PAI Partners
PAI Partners er et ledende private equity-selskap som investerer i markedsledende selskaper over hele verden. PAI Partners administrerer €25 milliarder i dedikerte oppkjøpsfond og har siden 1994 gjennomført 97 investeringer i 12 land, som representerer over €70 milliarder i transaksjonsverdi. PAI har bygget en enestående merittliste gjennom å samarbeide med ambisiøse lederteam der dets unike perspektiv, fremragende sektorerfaring og langsiktige visjon gjør det mulig for selskaper å søke sitt fulle potensial og gå videre.

www.paipartners.com

Om Hg

Hg støtter oppbyggingen av sektorledende bedrifter som forsyner bedrifter med kritiske programvareapplikasjoner eller arbeidsflyttjenester, og leverer en mer automatisert arbeidsplass for sine kunder. Denne bransjen er preget av digitaliseringstrender som er i tidlige stadier av adopsjon og er satt til å forvandle arbeidsplassen for profesjonelle i flere tiår framover. Hgs støtte kombinerer dyp sluttmarkedskunnskap med operasjonelle ressurser i verdensklasse, og gir sammen overbevisende støtte til gründerledere som ønsker å skalere sin virksomhet – virksomheter som er godt investert, varige og betjener kundene sine godt. Med et stort europeisk nettverk og sterk tilstedeværelse over hele Nord-Amerika, støtter Hgs 400 ansatte og $65bn i fond under forvaltning en portefølje på mer enn 45 virksomheter, verdt over $120bn samlet bedriftsverdi, med over 100 000 ansatte, konsekvent økende inntekter på mer enn 20% årlig.

www.hgcapital.com

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

189 kontorer. 7600 ansatte. 100,000 kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte