Nikola Sunjic

Bjelin forsterker organisasjonen og rekrutterer salgssjef

Gulvfirmaet Bjelin forsterker sin tilstedeværelse i norden og rekrutterer ny salg- og markedssjef for det nordiske markedet, Nikola Sunjic.

Det ekspansive gulvfirmaet med produksjon i skånske Viken samt nytt hovedkontor og hypermoderne logistikksenter i Helsingborg fortsetter å vokse. I linje med vekstplanene bygger også konsernet verdens største tregulvsfabrikk i Kroatia og en internasjonal salgsorganisasjon holder på å formes.

Nyrekrutterte Nikola Sunjic kommer fra stillingen som nordisk salgssjef fra nVent. Nikola har stor erfaring fra industrisektoren og lang erfaring med å lede salgsorganisasjoner, han har tidligere også hatt ansvar for eksportmarkeder.

- Jeg ser virkelig frem mot å arbeide med Bjelins holdbare tregulv samt å fortsette arbeidet med å styrke Bjelins varemerke og salg i Norden. Bjelins moderne produkter og miljøvennlige produksjonsmetoder har blitt godt mottatt på markedet med kunder som stiller stadig høyere krav på både utseende, kvalitet og holdbarhet, sier Nikola Sunjic som er salg- og markedssjef på Bjelin.

Fremgangen for Bjelin bygger først og fremst på innovativ og grønn gulvteknologi som herdet tre, en teknologi kalt Woodura® som har blitt utviklet av Bjelins søsterselskap Välinge Innovation. De herdede tregulvene tåler store påkjenninger og har den seneste klikkgulvteknologien som gjør gulvene mer motstandsdyktig mot fukt og enda enklere å installere.

Les mer om Bjelins innovative gulv her: www.bjelin.com

Bjelin er en del av det familieeide selskapet Pervanovo med hovedkontor i Viken, sør i Sverige, med toppmoderne produksjonsenheter i Kroatia. Gruppen har 2200 ansatte med en årlig omsetning på
    2 milliarder SEK. Grunnleggeren av Bjelin utviklet det første laminatgulvet under sin tid på Perstorp på slutten av 70-tallet og oppfant senere det innovative klikkgulvet på 90-tallet, dette er i dag den største delen av produktlinjen. Bjelin´s globale salgsorganisasjon jobber nå med deres siste grønne innovasjon, Herdet Tre, en teknologi for å produsere bærekraftige og miljøvennlige gulv. Herdet tre lages med Woodura® teknologi, patentert av Pervanovo gruppens R&D selskap Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Bjelin er en del av Pervanovo Invest AB Group og utvikler og produserer et bredt spekter av gulvprodukter, inkludert tradisjonelle tregulv og innovative gulv av nye materialer. Denne utviklingen er i samarbeid med søsterselskapet Välinge Innovation AB, best kjent som oppfinneren av det første mekaniske gulvlåsesystemet.

Produksjonen foregår i Bjelins topp moderne fabrikker i Sverige og Kroatia, hvor selskapet har tilgang til høykvalitets FSC-sertifisert trevirke. I generasjoner har svært erfarne ansatte jobbet der for å foredle den velkjente slaviske eiken til vintønner – og nå gulv.

Bjelin-Norway