Bjelin lanserer nye produkter på Domotex

Bjelin lanserer nye produkter på Domotex

Bjelin gleder seg til å presentere nye produkter på den kommende Domotex-messen i Hannover, Tyskland, 11.-14. januar 2024. Finnes det noe bedre sted å lansere nye gulv enn på en messe med fokus på innovasjon?

Selskapet vil vise de nye produktene sammen med det eksisterende sortimentet av herdet tre, komplett med de nyeste formatene på sine gulvbord, klassisk fiskebensparkett og rigid core SPC vinyl.

Bærekraft er fortsatt et hett tema, og Bjelin vil vise frem gulv med revolusjonerende teknologier, utviklet av søsterselskapet Välinge Innovation, som sikrer en holdbar og langvarig opplevelse.

"Vi er glade for å kunne presentere våre nyeste produkter på en av verdens mest fremtredende gulvmesser", sier Fredrik Alfredsson, Bjelins globale salgssjef. "Det er her innovasjon og miljøvennlige materialer kommer sammen, og hos Bjelin omfavner vi banebrytende teknologi kombinert med ansvarlige materialer."

Bjelins herdede tregulv har den patenterte Woodura®-teknologien, en høykvalitetsløsning som maksimerer bruken av råmaterialer og skaper 100 % ekte tregulv med tre ganger så høy styrke som konvensjonelle tregulv.

Den tidløse og elegante fiskebeinsparketten er det første klikkbare fiskebeinsgulvet på markedet, noe som gjør det enkelt og raskt å legge, mens den nye rigid core SPC vinylen gir en virkelig vanntett opplevelse. Med et utseende og en følelse som minner om skandinavisk eik, og med den patenterte Liteback™-teknologien som gjør gulvet lettere, enklere å håndtere og mer lydabsorberende.

Bjelins søsterselskap Välinge Innovation vil også være til stede på Domotex for å demonstrere de patenterte teknologiene i Bjelins gulv, som Woodura®, Liteback™ og 5G® Dry™ - det lekkasjesikre gulvlåsesystemet som gir rask, enkel og holdbar montering med vanntette fuger.

Møt oss i hall 20, stand A08.

Bjelin er en del av Pervanovo Invest AB Group og utvikler og produserer et bredt spekter av gulvprodukter, inkludert tradisjonelle tregulv og innovative gulv av nye materialer. Denne utviklingen er i samarbeid med søsterselskapet Välinge Innovation AB, best kjent som oppfinneren av det første mekaniske gulvlåsesystemet.

Produksjonen foregår i Bjelins topp moderne fabrikker i Sverige og Kroatia, hvor selskapet har tilgang til høykvalitets FSC-sertifisert trevirke. I generasjoner har svært erfarne ansatte jobbet der for å foredle den velkjente slaviske eiken til vintønner – og nå gulv.

Bjelin-Norway