Dynamisk samarbeid mellom Götenehus og Bjelin

Dynamisk samarbeid mellom Götenehus og Bjelin

Det innovative gulvselskapet Bjelin har innledet et spennende samarbeid med Götenehus, en av Sveriges største produsenter av eneboliger. Den strategiske alliansen markerer en viktig milepæl i arbeidet med å forbedre livskvaliteten for svenske boligeiere.

Fra og med september i år er Bjelin eneleverandør av tregulv til Götenehus villaer og fritidsboliger, med det herdede tregulvet SKOGEN som standardvalg. Gulvene er laget med den revolusjonerende Woodura®-teknologien, utviklet av Bjelins søsterselskap Välinge Innovation, og er tre ganger sterkere og mer slitesterke enn tradisjonelle tregulv.

Bjelin og Götenehus har et felles engasjement for innovasjon, håndverk og høy standard for sine kunder. Sammen ønsker de to selskapene å gi nye boligeiere tilgang til førsteklasses, toppmoderne gulvløsninger som utfyller Götenehus' design.

"Som utnevnt gulvleverandør for Götenehus ser vi på denne satsingen som et skritt i retning av å forbedre boligopplevelsen", sier Fredrik Hammarsten, salgssjef i Bjelin Sverige. "I likhet med Götenehus er vårt produkt basert på omsorg for råvarer, ressurser og mennesker, og vi tilbyr et gulv som passer i alle hjem. Dette partnerskapet personifiserer vår felles visjon om å levere høy kvalitet til boligeiere."

"Vi er glade for å utvide samarbeidet med Bjelin", sier Anders Blomqvist, produktsjef i Götenehus AB. "Å kunne tilby et eksklusivt og slitesterkt enstavsgulv som standard, som i tillegg er miljøvennlig, er en fordel for både oss og kundene våre."

I Bjelins herdede tregulv skjer 100 % av foredlingen av råvaren i direkte tilknytning til skogen. De herdede tregulvene er svanemerket og testet for et godt innemiljø. Bjelins herdede tregulv betyr mer gulv av mindre råstoff som også varer lenger - bra for både miljøet, klimaet og hjemmene.

I tillegg til det klassiske tregulvet SKOGEN, som har en nydelig naturfarge, finnes det også flere varianter og størrelser av løvtre som tilvalg, samt et bredt utvalg av Bjelin fiskebensparkett.

Om Götenehus

Med over 90 års erfaring er Götenehus en av Sveriges største produsenter av småhus som lover omtanke. Fra husets design og følelse til de gjennomtenkte, funksjonelle og gjennomtenkte planløsningene, er de ved kundenes side fra idé til ferdig hus. Alle husene er arkitekttegnede og holder høy standard og kvalitet. Götenehus AB er et heleid datterselskap av Götenehus Group AB, hvis aksjer er notert på First North, som er en del av Nasdaq Stockholm.

Om Bjelin

Bjelin er en del av Pervanovo Invest AB-konsernet og utvikler og produserer en bred produktportefølje av både tradisjonelle tregulv og innovative gulv i nye materialer. Utviklingen skjer i samarbeid med søsterselskapet Välinge Innovation AB, mest kjent som oppfinneren av klikkgulvet. Produksjonen foregår i egne toppmoderne fabrikker i Sverige og i Nord-Kroatia, der Bjelin har tilgang til FSC-sertifisert treråstoff av høy kvalitet og erfarne medarbeidere som i generasjoner har arbeidet med å foredle den velkjente slavonsk eiken.

Bjelin er en del av det familieeide selskapet Pervanovo med hovedkontor i Viken, sør i Sverige, med toppmoderne produksjonsenheter i Kroatia. Gruppen har 2200 ansatte med en årlig omsetning på

2 milliarder SEK. Grunnleggeren av Bjelin utviklet det første laminatgulvet under sin tid på Perstorp på slutten av 70-tallet og oppfant senere det innovative klikkgulvet på 90-tallet, dette er i dag den største delen av produktlinjen. Bjelin´s globale salgsorganisasjon jobber nå med deres siste grønne innovasjon, Herdet Tre, en teknologi for å produsere bærekraftige og miljøvennlige gulv. Herdet tre lages med Woodura® teknologi, patentert av Pervanovo gruppens R&D selskap Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Bjelin er en del av Pervanovo Invest AB Group og utvikler og produserer et bredt spekter av gulvprodukter, inkludert tradisjonelle tregulv og innovative gulv av nye materialer. Denne utviklingen er i samarbeid med søsterselskapet Välinge Innovation AB, best kjent som oppfinneren av det første mekaniske gulvlåsesystemet.

Produksjonen foregår i Bjelins topp moderne fabrikker i Sverige og Kroatia, hvor selskapet har tilgang til høykvalitets FSC-sertifisert trevirke. I generasjoner har svært erfarne ansatte jobbet der for å foredle den velkjente slaviske eiken til vintønner – og nå gulv.

Bjelin-Norway