Gå videre til innhold

Nordisk salgsoffensiv for Bjelins miljøvennlige tregulv

Med etableringen av egen salgsorganisasjon i Norge har Bjelin nå nådd målet med tilstedeværelse i alle nordiske land. Bjelins pan-nordiske salgsorganisasjon skal først og fremst ta den nyeste grønne gulvinnovasjonen, de herdede tregulvene, ut på markedet til arkitekter, prosjektkunder og byggevareforhandlere i alle land. Firmaet sikter på det nordiske tregulvmarkedet som har en anslått omsetning på 20 millioner kvadratmeter per år.

- Vår ambisjon er å ta en sterk markedsposisjon i alle nordiske land, sier Freddie Persson som leder salgsoffensiven som nordisk salgssjef hos Bjelin. Derfor øker vi vår tilgjengelighet og service for våre kunder gjennom lokalt forankrede salgsorganisasjoner i Danmark, Finland, Norge og Sverige.

Den nye revolusjonerende innovasjonen, gulv i herdet tre, har stor fremgang på markedet som et prisgunstig og vakkert gulv for miljøbevisste kunder. Hele den brede og varierte kolleksjonen kan man se i Bjelins showroom i Stockholm og Helsingfors samt hos byggevareforhandlere i samtlige land. I løpet av høsten åpner ytterligere et showroom sentralt i Gøteborg. Deretter står København og Oslo for tur. På hjemmebanen, Helsingborg, bygger Bjelin et hypermoderne digitalisert logistikksenter og showroom i samme bygning. Når produksjonskapasiteten nå utvides i Bjelins nye fabrikker i Kroatia blir det sentraliserte lageret i Skåne en strategisk viktig brikke i å effektivisere leveransene til kunder i Danmark, Finland, Norge og Sverige.

Bak satsingen ligger prognoser på økt salg av de herdede tregulvene som har møtt den store etterspørselen på markedet etter miljøsertifiserte gulv og holdbar treinnredning. Tre som material har seglet frem som en favoritt både i private hjem og i det offentlige. Freddie Persson mener at markedet er inne i et stort skifte når det kommer til materialvalg, og det begynner å bli en selvfølge for kundene å etterspørre miljømerkede trevarer.

- Vi bruker stadig mer tre i innredningene i hjemmet, og i offentlige miljøer, til og med boligblokker bygges nå i trematerialer. Her har våre miljømerkede tregulv en naturlig plass, sier Freddie Persson.

De herdede tregulvene produseres med hjelp av den patenterte Woodura-teknologien som er utviklet at søsterselskapet Välinge Innovation som har base i Viken i Skåne. Bjelin henter alt råvarematerialet fra FSC-sertifisert skog, men har også andre miljømerkinger som f.eks. Svanemerket.

Hele Bjelins sortiment av gulv er tilgjengelig for salg, direkte til forbruker, gjennom deres egen web-handel www.bjelin.se . Du finner også gulvene hos de fleste byggevareforhandlere https://www.bjelin.se/sv/dealers

Bjelin er en del av det familieeide selskapet Pervanovo med hovedkontor i Viken, sør i Sverige, med toppmoderne produksjonsenheter i Kroatia. Gruppen har 2200 ansatte med en årlig omsetning på 2 billion SEK. Grunnleggeren av Bjelin utviklet det første laminatgulvet under sin tid på Perstorp på slutten av 70-tallet og oppfant senere det innovative klikkgulvet på 90-tallet, dette er i dag den største delen av produktlinjen. Bjelin´s globale salgsorganisasjon jobber nå med deres siste grønne innovasjon, Herdet Tre, en teknologi for å produsere bærekraftige og miljøvennlige gulv. Herdet tre lages med Woodura® teknologi, patentert av Pervanovo gruppens R&D selskap Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Bjelin er en del av Pervanovo Invest AB Group og utvikler og produserer et bredt spekter av gulvprodukter, inkludert tradisjonelle tregulv og innovative gulv av nye materialer. Denne utviklingen er i samarbeid med søsterselskapet Välinge Innovation AB, best kjent som oppfinneren av det første mekaniske gulvlåsesystemet.

Produksjonen foregår i Bjelins topp moderne fabrikker i Sverige og Kroatia, hvor selskapet har tilgang til høykvalitets FSC-sertifisert trevirke. I generasjoner har svært erfarne ansatte jobbet der for å foredle den velkjente slaviske eiken til vintønner – og nå gulv.

Bjelin-Norway