Her er vårens klokkemote for tøffe karer!

På samme måte som trendene kommer og går innenfor møbler og klær, er det også trender innenfor klokkemote. Denne våren ser vi en minimalistisk trend. Daniel Wellington Classic er et godt eksempel på klokker hvor man har dyrket det rene, enkle og klassiske.
Klokkemodellene
Falken og Klinga fra TRIWA har fått sylslank urkasse og glir også rett inn i samme kategori innenfor minimalisme. Dog med noen flere detaljer og særpreg.
Skagen har også et utvalg tidsriktige minimalistiske og rene klokker.

Nyheten Nashville fra Gant er en perfekt og minimalistisk hverdagsklokke som gir antrekket en ekstra touch av glamour. Eller Stanford fra Gant, som er en klassisk klokke til han og henne alle de tidløse detaljene.

Det er også blitt mer moderne med unisex klokker. Klokkene fra TRIWA og Daniel Wellington er eksempler på dette.
Så hvis du vil ha klokken din for deg selv får du gjemme den vekk fra din kjære.

Mesh-lenker er veldig i tiden om dagen. Mesh-lenken oppleves som et mer sammenhengende armbånd da den ikke består av ledd, slik vanlige lenker gjør. Dermed er mesh-lenken også kjempeenkelt å justere selv i forhold til vanlige lenker.
Nå som våren nærmer seg ser vi generelt mer lenker på klokkene enn skinnreimer. Skal du bade og du har en lenke klokke med god vanntetthet så er det jo bare å hoppe uti uten å tenke mer på det. Men det hjelper lite dersom klokken har skinnreim. Da må den likevel av før bading. Det er generelt lurt å la den få lufte seg litt i blant.

Fargemessig ser vi at det blir mer gullfarge på klokkelenkene og urkassene.
Ellers er det gjerne litt mer farger å se også på urskivene nå om dagen. Som for eksempel Classic Black kolleksjonen til Daniel Wellington hvor alle klokkene består av sorte urskiver med enten skinnreim eller nato reim.
Du kan også finne koksgrå, flaske-grønn eller kongeblå farge på urskivene. Her er det verdt å nevne nyheten Gant Blake med sine klare blå urskiver og sitt minimalistiske uanstrengte design. TRIWA føyer seg også i rekken med å tilby spenstige farger på urskivene.

En tydelig motvekt til den minimalistiske trenden er for eksempel Police klokkene. De oser av maskulinitet med sine store ur med masse detaljer på. Her er nyheten Adder verdt å merke seg.

De populære 51-30 Chrono klokkene fra Nixon begraver også myten om at det ikke er størrelsen det kommer an på. De er maskuline og tøffe med sine 51 mm store urskiver.
Når vi først er inne på Nixon så må vi også si at modellen Sentry Chrono Gold/Blue er et kinderegg av en klokke hvor du får det beste av det beste. Gullfarget klokke i rustfritt stål med lenke, datovisning, kronograf og blå urskive. Det blir ikke mer fullkomment enn det.

Har du sansen for klokker med litt store urverk kan det være at Triwa Nevil er noe for deg.
Klokken har 42 mm urskive og kronograf.

En annen motvekt til det minimalistiske er den sporty retningen. Her har Casio mye fint å by på. Elsker du en aktiv hverdag så er multifunksjonsklokkene fra G-shock kanskje noe for deg? De tåler en støt og er vanntette. Casio retro klokkene i gullfarget er også en typisk bestselger. Casio har videreutviklet retroklokken og har nå varianter med sort rem,

Personliggjøring er også viktig for oss i dagens samfunn. Da kan en klokke fra TRIWA være et godt valg. Hver eneste TRIWA klokke som forlater Stockholm, er laget med kvalitet og omsorg for å kunne gi produkter som gjenspeiler en individuell stil og personlighet. Du kan velge mellom lenker og økologiske skinnreimer. Det er som om skinnet fremdeles lever. Materialet blir mørkere med tiden og former seg autentisk etter ditt bruk.
Det er enkelt å bytte reim og lenke på klokkene. Det gjør med andre ord at du kan designe din helt egne klokke. Og bytte reim etter dagsform og humør.

Kort oppsummert kan vi si at uansett hvilken stil du vil gå for har Bjørklund et stort utvalg for deg. Og om du allerede har en klokke du er glad i og vil ta vare på så kan vi hjelpe deg med det også. Vi bytter batterier og utfører servicer. Velkommen skal du være!

• g-shock
  • gant blake
  • bytte batterier
  • falken

Med nesten butikker over hele landet er vi tilgjengelige for de fleste. Ikke minst fordi våre butikker ligger der hvor folk flest ferdes, i kjøpesentrene.

Vareutvalget i Bjørklund-butikkene er et direkte svar på hva kundene våre har fortalt at de vil ha. Utvalget av klokker omfatter kjente kvalitetsmerker og moteklokker som: Mockberg, Triwa, Skagen, Gant, Police, Nixon, Casio, Citizen, Seiko, Club, DKNY, Gul, Inex, Mango, Daniel Wellington og Swiss Military Hanowa.

Noen av merkene du finner i våre butikker er: Blossom Copenhagen, Dima, Frost, Dråpe, Magi, Felix og Duette.