Bosch presenterer nye induksjonstopper med integrert ventilator

Det beste av to verdener, generasjon 2: Bosch presenterer nye induksjonstopper med integrert ventilator, nå i flere modellserier

Det beste av to verdener, generasjon 2

• Nye modeller gir utvidet sortiment i alle Bosch modellserier
  • Ny filtermodul med mer kompakt design: plassbesparende og oppvaskmaskinsikker
  • Raskere og mer fleksibel installasjon
  • Perfekte resultater og sunnere steking og koking takket være kraftige sensorer

Bosch induksjonstopper med integrert ventilator kombinerer det beste fra to verdener: Garantert perfekte koke- og stekeresultater takket være førsteklasses induksjonsteknologi og avanserte sensorer, og vissheten om å kunne puste inn frisk luft på kjøkkenet til enhver tid. Alle disse funksjonene er samlet i ett enkelt produkt, som tilbyr maksimal sikt og bevegelsesfrihet og passer harmonisk inn på nesten alle kjøkken. Bosch lanserer nå sin andre generasjon av induksjonstopper med integrert ventilator. Etter vårens lansering av en ny Serie 8-modell, utvides sortimentet nå i høst med tre nye 80 cm brede Serie 6-platetopper. Ytterligere to platetopper i Serie 4 med en bredde på enten 60 eller 80 cm blir lansert våren 2021. Alle modellene har en ny ventilatormodul, som er overraskende lett å rengjøre og enda mer fleksibel å installere.

Valgfrihet og komfort

Ventilatormodulen i midten av platetoppen har fått ny utforming. Den er mye slankere og mer kompakt enn før, og fordi den tar mindre plass kan gryter og stekepanner plasseres med mer valgfrihet. Ved behov kan den svarte ventilatormodulen løftes ut med bare én hånd. Den kombinerte platetoppen kan brukes enten med kullfilterdrift eller med fraluft. Kullfilteret kan også fjernes ovenfra. Hele filtermodulen kan enkelt rengjøres i oppvaskmaskinen. Og hvis pastavannet koker over, er det ingen grunn til bekymring, ventilatoren har to innebygde oppsamlingsbrett akkurat for dette formålet. Den lille beholderen har plass til opptil 200 ml væske, og i den større beholderen som er plassert lavere ned i modulen, har en kapasitet på 700 ml.

Fleksibel installasjon på alle kjøkken

Alle kjøkken er forskjellige, og hvitevarene må ta hensyn til dette. Derfor har Bosch sin andre generasjons-platetopper med integrert kjøkkenventilator ambisjoner om å gi omtrent ubegrenset fleksibilitet når det gjelder planlegging. Ulike monteringsalternativer - luftsirkulasjon uten kanaler, delvis kanaltilkoblet og kanaltilkoblet i både resirkulerings- og fraluftsmodus - muliggjør for eksempel montering under et vindu, i en svevende benkeplate (uten kjøkkenskap under) eller på en kjøkkenøy. Benkeplaten kan være så tynn som 16 mm. Takket være de to ulike breddene, 70 og 80 cm, kan induksjonstoppene tilpasse seg til den tilgjengelige plassen. Denne fleksible og plassbesparende løsningen er også enkel å installere og muliggjør montering på kort tid i en standardenhet. Merket tilbyr også et ventilasjonssett med klikktilkobling.

Perfekte resultater

Når det gjelder hvitevarer er sømløs integrering på kjøkkenet viktig, men den viktigste vil alltid være pålitelig ytelse som gir et veldig bra resultat. Det er her Bosch setter nye standarder både for platetopper og ventilatorer. Stekesensoren PerfectFry måler for eksempel temperaturen i stekepannen og tilpasser den automatisk til det valgte effektnivået. Når sensoren sørger for at stekt mat opprettholder en konstant temperatur, beskytter den samtidig maten, forbrukerens helse og kokekaret, forutsatt at riktig effektnivå er valgt. Noen modeller har også en PerfectCook stekesensor, som garanterer at riskremen, linsegryten eller spaghettien blir tilberedt på en perfekt måte uten at det koker over. I Serie 8, som er toppserien, har kjøkkenventilatoren også en PerfectAir-sensor for luftkvalitet som uavhengig registrerer mengden matos og tilpasser effektnivået automatisk. Modeller med mulighet for Wi-Fi tilkobling i Serie 8 kan også enkelt styres fra sofaen ved hjelp av Home Connect-appen. Bosch induksjonstopp med integrert ventilator gir maksimal fleksibilitet, komfort og trygghet når du lager mat.

BSH Hausgeräte GmbH, med salgsinntekter på ca. 13,2 milliarder euro i 2019 og 58 000 ansatte, er en global leder innen husholdningsapparater. Bedriftens portefølje omfatter 13 velkjente merkevarer som Bosch og Siemens, samt Home Connect og servicemerker som Kitchen Stories. BSH har 40 ulike fabrikker og representeres av ca. 80 bedrifter i 50 land. BSH er et Bosch Group Company.