Capgemini har blitt anerkjent som leder innen GDPR Services

Capgemini har blitt anerkjent som leder innen GDPR Services

Capgemini har blitt anerkjent som "Leder" i NelsonHall Vendor Evaluation and Assessment Tool (NEAT), for GDPR tjenester. Ifølge NelsonHall rapporten ble Capgemini utnevnt som en leder basert på evnen til å levere umiddelbare gevinster, samt evne til å møte kundenes fremtidige krav og utfordringer.

NEAT-rapporten fremhever Capgeminis sterke leveringsevne og struktur, og kombinasjonen av kompetanse fra Capgeminis ulike forretningsenheter Capgemini Consulting, Insights & Data og Cybersecurity. Rapporten anerkjenner også styrken til Capgemini's partnerskap med et bredt økosystem av verdensledende teknologi- og produktleverandører, og det faktum at Capgemini har et av verdens største antall GDPR-eksperter, som bistår et stort antall regionale og internasjonale klienter, privat næringsliv og mange offentlige organisasjoner.

Mike Smart, Senior IT Services Analyst hos NelsonHall sier, «Capgemini ble posisjonert som leder i NelsonHalls GDPR NEAT-vurdering på grunn av deres evne til å samle sin unike styrke fra lokale Capgemini Consulting eksperter, deres globale praksis innen Insights & Data, og deres styrke innen Cybersecurity. Capgemini har vist at GDPR ikke bare er en regulatorisk utfordring, men en mulighet til å forbedre organisasjonens samlede datastrategi og å øke kundelojaliteten.»

Capgemini var tidlig ute med å hjelpe kunder med digitalisering. En stor del av disse digitale endringsprosessene har fokusert på å skaffe kundedata for å få bedre innsikt slik at man kan bidra til å bygge sterkere og mer lojale forhold til kundene. Videre har Capgemini også sett på hvordan både organisasjoner og privatpersoner oppfatter GDPR, og forretningsmulighetene knyttet til den. Ny forskning fra Capgemini's Digital Transformation Institute viste at 85% av firmaene i Europa og USA sa at de ikke ville være godt nok forberedt med hensyn til GDPR innen 25. mai 2018, og en av fire vil ikke være i samsvar innen utgangen av 2018. Rapporten legger vekt på at dette ikke bare setter organisasjoner i fare for å få bøter for å ikke være i samsvar, men det betyr også at de går glipp av mulige topplinjefordeler. Kunder sier at de vil være villige til å bruke opptil 24% mer penger hos de organisasjonene som de stoler på, og som kan bevise at de beskytter person dataene deres.

Tor-Ståle Hansen, leder for Information Privacy, og Principal i Capgeminis globale praksis Insights & Data sier i en kommentar, «Vi er stolte av å ha blitt anerkjent som leder av tjenestesegmentet innen personvern. Rapporten viser at vårt fokus på en leveransemodell som bygger på ende til ende fokusområder, sammen med vårt fokus på verdiskapning, differensiering og vårt sterke samarbeid med kundene våre i deres digitaliseringsreise, utgjør en forskjell. Virksomheter som tar informasjonssikkerhet og personvern alvorlig, og som ikke bare gjennomfører et GDPR-program fordi man er drevet av redsel for bøter eller negativ omtale – det er de virksomhetene som vil vinne markedet sitt. Med vårt utvalg av GDPR-tjenester, gjør vi det mulig for våre kunder å implementere praktiske løsninger for å hjelpe dem med å overholde samsvar, og bruke data mer strategisk til fordel for sin virksomhet.»

Capgemini tilbyr 25 forskjellige GDPR-tjenester, organisert i ni byggeklosser, inndelt i tre lag: Assessment Services, Remediation Services og Assurance Services.

For å lese mer om Capgemini's GDPR Services, klikk her.

Som en global leder innen konsulent- og teknologitjenester og digital transformasjon er Capgemini i forkant av innovasjon gjennom å hjelpe kundene å realisere muligheter innen skytjenester, digitalisering og plattformsløsninger. Med 50 års erfaring og dyp bransjeekspertise gjør Capgemini kundene i stand til å realisere sine ambisjoner innenfor et spekter av tjenester som spenner fra strategi til operasjonalisering. Capgemini er overbevist om at forretningsverdien av teknologi skapes av og gjennom mennesker. Capgemini er et multikulturelt selskap med 200 000 ansatte i over 40 land. I 2017 rapporterte konsernet en omsetning på 12,8 milliarder Euro.

Besøk oss på www.capgemini.com. People matter, results count.

About NelsonHall

NelsonHall is the leading global analyst firm dedicated to helping organizations understand the ‘art of the possible’ in next generation IT and business services. With analysts in the U.S., U.K., and Continental Europe, NelsonHall provides buy-side organizations with detailed, critical information on markets and vendors that helps them make fast and highly informed sourcing decisions. And for vendors, NelsonHall provides deep knowledge of market dynamics and user requirements to help them hone their go-to-market strategies. NelsonHall’s research is rigorous and all-original, and widely respected for the quality, depth and insight of its analysis.

Visit NelsonHall at https://research.nelson-hall.com