Elektro-automasjonsingeniør Henning Lindseth (36) er ny i Cautus Geo.

​Ny på laget

Henning Lindseth (36) styrker Cautus Geo på IoT-området. Han er nyansatt i sommer.

– Cautus Geo har helt fra oppstarten for mer enn ti år siden hatt et bevisst forhold til IoT-løsninger. I sommer kom vi med nye loggere. Ansettelsen av Henning styrker oss ytterligere innenfor programvareutvikling og IoT-området, sier Atle Gerhardsen.

Henning er elektro-automasjonsingeniør, utdannet ved Universitetet i Sør-Øst Norge og skrev sin bachelor om automatiske målebøyer.

– For meg er det spennende å jobbe med ulike prosjekter som ikke er rent teoretiske, men som innebærer en blanding av kontorjobbing og feltjobbing. Det får jeg oppfylt i Cautus Geo. Jeg gleder meg til å jobbe nært på kunnskapsrike kolleger, sier han.

I Cautus Geo skal han særlig jobbe med testing av logger og sensorer, databasedrift og miljøovervåkning.