Vinnerne av Self Service Awards 2011

Jan Fridén, Jury formann Self Service Awards 2011.

I kveld ble årets vinnere av Self Service Awards kåret på Cirkus i Stockholm. Det er delt ut priser i kategoriene Årets strategiske support, Årets migrering og Årets nykommer. ComAround vil gjerne takke alle nominerte for den gode jobben og det store engasjementet.

Self Service Awards er en årlig utmerkelse for de bedriftene og organisasjonene i Sverige, Norge og Danmark som har lykkes best med å støtte og effektivisere supportarbeidet ved hjelp av nettbasert selvbetjening. Evalueringen er basert på det siste årets prestasjoner blant de mer enn 500 bedriftene og organisasjonene i Sverige, Norge og Danmark som benytter seg av plattformen ComAround Self Service™.

Årets vinnere og juryens begrunnelse:

Årets strategiske support
:

Juryens begrunnelse:
Juryen har gitt prisen i kategorien "Årets strategiske support" til en organisasjon som har bygget opp en langsiktig og god støtte for selvstudier innen IT og tatt initiativ til et vellykket samarbeid over grensene med andre fylkeskommuner som benytter seg av journalsystemet VAS.

Gjennom et velstrukturert og gjennomtenkt innhold har vinnerne klart å nå ut på en god måte og gi sine ansatte innen omsorg og administrasjon en svært god støtte med over 600 publiserte veiledninger. Statistikken viser høye besøkstall, en svært god løsningsgrad samt at den nettbaserte selvbetjeningen dekker et stort bruksområde. Organisasjonen utvikler stadig nye bruksområder, og portalen vokser med virksomheten.

Vinneren av Årets strategiske support er Region Halland!

Årets migrering:

Juryens begrunnelse:
Juryen har gitt prisen i kategorien "Årets migrering" for et godt planlagt og utført migreringsarbeid i forbindelse med overgangen til Office 2007 og innføringen av en ny mobilløsning. Med denne vellykkede migreringen i bagasjen vil vinnerne kunne bruke portalens kraft til kommende migreringen, nå først ved overgangen til Windows 7. Juryen vil spesielt fremheve den høye løsningsgraden og at veiledningene brukes flittig både av sluttbrukere og supportorganisasjonen i bedriften.

Vinneren av Årets migrering er Volvo Aero!

Årets nykommer:

Juryens begrunnelse:
Juryen har gitt prisen i kategorien "Årets nykommer" til en bedrift som med svært gode forberedelser, gjennomtenkt innhold og struktur har lagt det beste grunnlaget for en vellykket lansering allerede fra første dag. Bedriftens nettbaserte selvbetjening har et stort bruksområde, og i tillegg til sluttbrukerstøtte brukes den også av supportorganisasjonen til f.eks. opplæring av nye medarbeidere.

Bedriften har ved hjelp av sin nettbaserte selvbetjening klart å redusere en økende mengde saker hos den bemannede supporten. Fremtiden ser lys ut med stadig flere løste saker på nettet for hver måned. Allerede nå har vinneren av ”Årets nykommer” planer om å integrere selvbetjeningen med saksbehandlingssystemet og å utvide innholdet i tjenesten for å kunne tilby hjelp for enda flere forretningssystemer.

Vinneren av Årets nykommer er Norsk Gjenvinning!

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du gå inn på www.comaround.no/selfserviceawards eller kontakte:

Therese Walve, ComAround
E-post: therese.w@comaround.se

• Voksenopplæring

• self service awards
  • våre kunder

Om oss

ComAround er markedsledende på tjenester for nettbasert selvbetjening. I mer enn tjue år har vi utviklet smarte tjenester som gjør at alle som sitter foran dataskjermen raskt og enkelt kan løse sine problemer online. Bedrifter i over 130 land reduserer supportkostnadene og yter bedre service ved at de døgnet rundt, hele året, bruker ComAround Self Service™. Blant våre kunder finner vi bedrifter som SIDA, Ericsson, Sandvik, Statoil, SEB, Skandia, IKEA samt et hundretall mindre bedrifter.