Pusse opp? Start på boligmessen!

Rigging pågår
Frem til boligmessen åpner dørene fredag 28. februar kl. 12, pågår det intens rigging i Kongstenhallen, hvor de drevne teknikerne til arrangøren Compass Fairs AS sørger for at alt blir klart til de over 90 utstillere som skal gjøre seg klare til å ta imot det boliginteresserte publikummet.
- Nordmenn forventes å bruke over 60 milliarder kroner på bolig og oppussing i år, og over 50 % av oss skal gjøre utbedringer og oppgraderinger enten inne eller ute, så boligmessen er et svært aktuelt konsept for denne delen av befolkningen, forklarer Jacobsen.

Suksess i Haugesund
- Vi sparket i gang messesesongen med enorm suksess i Haugesund sist helg, og publikum var en herlig blanding av alt fra unge, nyetablerte par med barnevogn til eldre voksne som var i gang med å innrede og tilpasse lettstelte livsløpsleiligheter, sier Jacobsen, som også kan fortelle at selve rammen om boligmessen slår godt an fordi den gir en helt annen dimensjon til faktainnhenting enn det man får ved å surfe på nettet. - En av tilbakemeldingene vi fikk av den yngre garde var blant annet at på boligmessen finner man produkter og løsninger man ikke hadde tenkt på å søke etter på nett, man kan ta på produkter og spørre eksperter direkte, og det er givende, lærerikt og tidsbesparende.

Ta helgeutflukten til boligmessen
Lørdag og søndag kommer Otto Robsahm, bedre kjent som Sinnasnekker’n fra TV Norge, for å holde foredrag og gi tips og råd. Han leder også konkurransen Handy Girl, i tillegg til at flere av utstillerne har mange morsomme konkurranser og aktiviteter på gang. - Har barna det bra, har foreldrene det bra, sier Jacobsen. Mens barna koser seg hos barnepassere i barneparken, kan de voksne bruke tiden godt på messen – med god samvittighet. - Og vi har selvfølgelig café, så det er mulighet for en pust i bakken mellom alle inntrykkene!

Tidenes største messekonkurranse
Husleverandøren Hedalm Anebyhus har lagt hele to hus og en dobbelgarasje i premiepotten på tidenes største messekonkurrranse, premiene er verdt 2,5 millioner kroner! Registrering pågår elektronisk på messen fra den åpner på fredag til søndag kl. 15, og landsfinale arrangeres i november.

Åpningstider:
Fredag kl. 12 – 19
Lørdag kl. 10 – 18
Søndag kl. 10 – 17

Prosjektleder: Kjetil Jacobsen
Mob: 922 52 838
E-post: kjetil@boligmesse.no

• media
  • oppussingsplaner
  • rådgivning
  • publikum
  • tidenes største messekonkurranse

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert sin egen “Gjør Din Bolig Bedre”-messe. ”Gjør Din Bolig Bedre” er landsdekkende med 20 årlige boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. I tillegg arrangeres messen 12 ulike steder i Sverige, flere steder i Danmark og i nordre deler av Tyskland.

Gjennom våre egne messer har vi tilegnet oss en unik kompetanse knyttet til planlegging, bygging og gjennomføring av messer. Dette har medført økt interesse også fra arrangører av andre messer og andre arrangement, og i 2013 var vi teknisk arrangør for i overkant av 60 messer rundt om i Skandinavia.