Ny fiberrik, grov og smaksrik pizzabunn fra Dolly Dimple’s!

I forbindelse med ny meny, har pizzakjeden lansert ny fiberrik og grov bunn.

- Den grove bunnen er utviklet i nært samarbeid mellom ernæringsfysiologer og oss i Dolly Dimple’s, sier produktutvikler Odd Arne Tjåland. - Målet vårt var å lage en grov pizzabunn som var nøye tilpasset den fibermengden kostholdseksperter anbefaler, og samtidig sikre og ta vare på den ekte og gode Dolly-smaken, sier Tjåland, som er svært fornøyd med resultatet.

- Responsen fra kundene våre er veldig bra. Den nye grove pizzabunnen inneholder blant annet fullkorns hvetemel med 11,3 % fiber, og har blitt et godt og velsmakende alternativ for alle som ønsker en sunnere pizzavariant, fortsetter han og legger til at også de grove bunnene bakes ferske hver dag, akkurat som de fine bunnene.

Det er tydelig viktig for pizzakjeden at kundene får den informasjonen de ønsker om produktene, enten man velger fin eller grov bunn. På restaurantkjedens hjemmeside finner man informasjon om næringsinnholdet og sammensetningen i de ulike rettene. Oversikten viser beregning av blant annet kcal, proteiner, karbohydrater, sukker, fett, mettet fett, fiber og salt, alt per 100 gram.

– Vi vet at mange er opptatt av sunnhet samt hva de får i seg. Vi har fått veldig gode tilbakemeldingene på næringsoversikten, avslutter Tjåland og legger til at grov bunn har samme pris som fin bunn. Det skal ikke koste mer å velge et sunnere alternativ hos Dolly Dimple’s!

Om Dolly Dimple’s

Dolly Dimple’s er en av Norges største restaurantkjeder, med restauranter fordelt over hele landet. Kjeden ble grunnlagt i 1986 i Sandnes, der den også har hovedkontor. Kjeden administreres av holdingselskapet PAM AS, som har ansvar for produktutvikling, markedsføring, regnskapsføring og drift. Dolly Dimple’s kjeden eies av Norges Gruppen Servicehandel AS, kjedens grunder Andreas Hatjoullis og Arne Larsen Økland. Adm. Direktør er Arna Smistad.

Navnet Dolly Dimple’s stammer fra den amerikanske sirkusartisten Celesta Geyer, som på 1930- og 40-tallet opptrådte under navnet "Dolly Dimple – the world’s most beautiful fat girl".

Les mer om Dolly Dimple’s på www.dolly.no

For mer informasjon/kontakt