Elkjøp utvider Black Friday - klinker til med Black Week

Elkjøps Black Friday-satsning i 2014 ble så populær at kjeden nå utvider. I stedet for én dag med ekstra lave priser og spesialtilbud blir det i år Black Week.

Dermed får kundene mulighet til å sikre seg varer på tilbud i hele sju dager til ende.

- Vi knallet virkelig til under Black Friday i fjor, både på Elkjop.no og i butikkene våre, og responsen fra kundene var rett og slett enorm. Det var veldig tydelig i fjor at dette er noe nordmenn vil ha mer av og derfor gir vi dem nå Black Week, med store prisavslag og spesialtilbud hele uken, sier administrerende direktør i Elkjøp Norge, Atle Bakke.

Black Friday i 2014 endte opp med å bli Elkjøp nest største dag omsetningsmessig, kun slått av 3. juledag. Med utvidelsen til Black Week ligger alt til rette for at folkehavet og kundetilstrømmingen blir enda større.

- Tilbakemeldingen fra kundene våre i fjor var blant annet at trøkket var så stort at mange hadde utfordringer med å få handlet de varene de hadde lyst på. Det ene døgnet Black Friday varte hadde rett og slett ikke nok timer! Nå som vi utvider til hele sju dager med Black Week håper vi flere får muligheten til å plukke med seg sin favorittelektronikk, sier Bakke.

Black Week-konseptet kjøres i alle Elkjøps butikker over hele landet og på nettsiden Elkjop.no.

På nett sparkes Black Week i gang klokken 07.00 mandag 23. november.

• Økonomi, finans

• atle bakke
  • black week
  • black friday

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 29,8 milliarder i regnskapsåret 2014/15. Driftsresultatet var NOK 947 millioner.