engcon deltar på den internasjonale messen Intermat i Paris

engcon deltar på den internasjonale messen Intermat i Paris

24. – 27. april er det duket for årets største maskinmesse, Intermat, i Paris i Frankrike. (For øvrig samtidig som Vei & Anlegg) Fokus for engcon er tredjegenerasjons tiltrotator, som nå er ute for salg. På engcons stand vil det være fire ulike gravemaskiner for å vise alle fordelene man oppnår ved å utstyre gravemaskinen med en tiltrotator. Tiltrotatoren vil stå i sentrum, men engcon vil også vise frem sitt store utvalg av gravemaskintilbehør.

Den svenske tiltrotatorprodusenten engcon leverer tiltrotatorer, redskaper og tilbehør til gravemaskiner over hele verden. Utvalget, som er godt etablert i Norden, har de siste årene også fått fotfeste i store deler av Europa. engcon har vært aktive på det franske markedet siden 2002, og deltakelsen på Intermat er ytterligere et skritt i engcons strategi om å øke sine markedsandeler både i Frankrike og Europa for øvrig.

– Vi vet hvor viktig det er å vise frem produktene i arbeid, da det er mange som knapt kan tro at tiltrotatoren virkelig er så effektiv som den faktisk er. Derfor fokuserer vi mye på å kjøre demonstrasjoner og tilby prøvekjøring på vår stand på Intermat, sier Martin Engström, produktsjef i engcon, og legger til:

– Med vår tiltrotator øker effektiviteten og sikkerheten. En tiltrotator sammen med vårt tilbehør erstatter andre maskiner og bidrar til å jobben kan gjøres mer effektivt og drivstofføkonomisk. Dette gjør tiltrotatoren til en utmerket investering for den som ønsker å rekke over flere oppdrag på kortere tid.

EC-Oil, som er engcons system for automatisk kobling av hydrauliske redskaper, vil også bli vist frem under messen.

– Med EC-Oil bytter du tilbehør lynraskt og sikkert, og du slipper slanger og strømkabler som beveger seg under koblingen, noe som reduserer risikoen for klemskader og slitasje, sier Martin Engström.

På engcons stand kan du selv prøvekjøre en gravemaskin med tiltrotator, eller du kan se hvordan en rutinert fører jobber optimalt med det mest moderne utstyret på markedet. Det vil bli mulighet til å prøvekjøre tre maskiner: Kobelco SK75, Volvo ECR58 og Develon DX35, utstyrt med både skuffer og andre hydrauliske redskaper. Våre rutinerte førere vil kjøre en Volvo ECR145.

Velkommen til stand EXT6 C062!

engcon er ledende global leverandør av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet, sikkerhet og bærekraft. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper engcons drøyt 400 medarbeidere suksess for sine kunder. engcon ble grunnlagt i 1990, har hovedkontor i Strömsund i Sverige og betjener markedet via 14 lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere rundt om i verden. Selskapet hadde en netto omsetning på ca. 1,9 milliarder svenske kroner i 2023. engcons B-aksje er notert på Nasdaq Stockholm.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du gå inn på www.engcongroup.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.