Gå videre til innhold
Anders Smith, Engcons Area Sales Manager and Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon

Engcon får pris som et av Sveriges best drevne selskaper for tredje år på rad

Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon har for tredje år på rad fått utmerkelsen «Sweden’s Best Managed Companies», som deles ut av Deloitte i samarbeid med Nasdaq.
– Dette er en bekreftelse på at vi
driver selskapet på en seriøs og langsiktig måte. Det er med stolthet jeg tar imot prisen, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon.

For tredje år på rad får Engcon utmerkelsen «Sweden’s Best Managed Companies».

– Dette er en hyggelig bekreftelse på at vi driver selskapet på en seriøs og langsiktig måte, og for hver gang vi prises for virksomheten, blir jeg mer og mer stolt over det vi gjør, sier Engcons adm. dir. Krister Blomgren som sammen med Engcons Area Sales Manager, Anders Smith, tok imot prisen som ble delt ut på Fotografiska i Stockholm i Sverige.

Krister benytter også anledningen til å takke samarbeidspartnerne og kundene.

– I tillegg til å drive en seriøs og langsiktig virksomhet har vi alltid hatt samarbeidspartnerne og kundene i sentrum, og sammen med dem vil vi fortsette å endre den gravende verdenen med tiltrotatoren og våre andre smarte produkter, sier Krister Blomgren.

Therese Kjellberg, partner hos Deloitte og ansvarlig for «Sweden’s Best Managed Companies», er imponert over prisvinnerne og hva de har fått til.

– Vi er så stolte over å få dele ut utmerkelsen til våre «Best Managed Companies» på tredje året. Det siste året har vi sett at disse selskapene har hatt en tydelig strategi og gjennomføringsevne, der en sterk bedriftskultur kombineres med et langsiktig fokus på innovasjon, medarbeidere og kunder, noe som har gjort at de har klart seg godt gjennom pandemien, sier Therese Kjellberg, partner hos Deloitte og ansvarlig for «Sweden’s Best Managed Companies».

Nasdaq sier følgende om årets vinnere:

– Det er like fascinerende hvert år å se hvilke vellykkede og veldrevne selskaper vi har i Sverige. Til tross for pandemien og begrensningene den har medført, har årets selskaper i «Sweden´s Best Managed Companies» klart å vise sitt eksepsjonelle engasjement og gode lederskap for å skape lønnsom vekst. De har ikke bare skapt sterke team, men også sikret kompetanseutvikling for fremtiden, noe som er en nøkkel til langsiktig suksess. Så når vi gratulerer dem med utnevnelsen, er det med stor ære og gode forhåpninger om å se dem på banen også neste år, sier Maria Groschopp Dellwik, ansvarlig for strategi og forretningsutvikling hos Nasdaq Global Listings i Stockholm.

Om «Best Managed Companies»: Grunnlagt av Deloitte i Canada i 1993 og etter hvert etablert i over 20 land rundt om i verden. «Sweden’s Best Managed Companies» ble lansert i 2018, og utmerkelsen ble delt ut for første gang i Sverige i 2019. Formålet er å løfte frem veldrevne private svenske selskaper som utgjør en viktig del av svensk næringsliv.

Årets jury består av Jenny Rosberg, adm. dir. for ROPA Management, entreprenør og styreproff, Kim Persson, seriegründer, grunnlegger og adm. dir. for Sjö&Hav Outdoor Care samt Håkan Sjögren, Managing Director og ansvarlig for børsnoteringer ved Nasdaq i Stockholm.

Om engcon
engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har lokale salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrik, Benelux, Nord-Amerika (USA og Canada), Storbritannia, Tyskland, Korea og Australia. I 2020 hadde engcon-gruppen ca. 300 ansatte og en omsetning på ca. 1230 MSEK. engcon ble grunnlagt i 1990. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en ledende global produsent av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet, sikkerhet og bærekraft. Under eget varemerke tilbyr vi et unikt tiltrotatorsystem som forvandler gravemaskinen til en redskapsbærer som kan erstatte andre maskiner. Vi møter markedet gjennom våre lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere over hele verden.