engcon lanserer et lett gaffelstativ for gravemaskiner 2–6 tonn

engcon lanserer et lett gaffelstativ for gravemaskiner 2–6 tonn

Våren 2022 lanserer tiltrotatorprodusenten engcon et lett gaffelstativ for gravemaskiner i vektklassen 2–6 tonn. Dette utvider bruksområdet til disse maskinene, noe som bidrar til økt effektivitet og lønnsomhet.

Med en tiltrotator på gravemaskinen øker bruksområdet betydelig, og evnen til å tilte og rotere skuffen og koble en rekke redskaper under tiltrotatoren gjør gravemaskinene til smarte redskapsbærere. engcon har tatt hensyn til dette og har nå et av markedets bredeste utvalg av redskaper for gravemaskiner på 1,5–33 tonn.

engcon har i mange år tilbudt gaffelstativer for gravemaskiner, og det har blitt stadig mer populært å bruke slike til godshåndtering med gravemaskin. I takt med den økte etterspørselen har engcon utviklet et lett gaffelstativ for gravemaskiner på 2–6 tonn.

– Gaffelstativer til gravemaskiner vil snart være et like selvsagt tilbehør som skuffen på gravemaskiner som jobber på byggeplasser eller utfører ulike serviceoppgaver, sier konstruktøren Mikolaj Tepper, som har vært involvert i utviklingen av det nye gaffelstativet.

Det nye og lette gaffelstativet kommer i to versjoner, et hydraulisk og et mekanisk, og klarer en belastning på 2 tonn – TP500 betyr at det er klassifisert for 2 tonns last 500 mm ut fra bakkanten av gaflene. Vektene er beregnet til 141 kg for det mekaniske og 151 kg for det hydrauliske gaffelstativet, og standardlengden på gaflene er 800 mm.

Den hydrauliske versjonen er tilpasset engcons automatiske hurtigkoblingssystem EC-Oil, som gjør at føreren kan koble gaffelstativet og dets hydraulikk automatisk uten å forlate førerhuset.

– Det hydrauliske gaffelstativet med EC-Oil passer perfekt med vår nye EC206, som i løpet av året vil bli utstyrt med vårt automatiske redskapsfeste, sier Mikolaj Tepper.

De nye lette gaffelstativene vil bli vist under årets messer og forventes å kunne leveres innen utgangen av året.

Tekniske data:

GAF-GH1000L-S40-80x40x800-2T TP500

Mekanisk gaffelstativ

Anbefalt maskinvekt 2–6 tonn

Standardfeste: S40

Beregnet vekt: 141 kg

Lengde gafler 800 mm (kan også bestilles med 1200 mm)

GAF-GHH1000L-QS40-80x40x800-2T TP500

Hydraulisk gaffelstativ

Anbefalt maskinvekt 2–6 tonn

Standardfeste S40 med EC-Oil

Beregnet vekt: 151 kg

Lengde gafler: 800 mm (kan også bestilles med 1200 mm)

engcon er den ledende globale leverandøren av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper engcons drøyt 400 medarbeidere suksess for sine kunder. engcon ble grunnlagt i 1990, har hovedkontor i Strömsund i Sverige og betjener markedet via 13 lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere rundt om i verden. Selskapet hadde en netto omsetning på ca. 1,5 milliarder svenske kroner i 2021.

www.engcon.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.