Engcon øker tilstedeværelsen i Australia  – etablerer kontor i Sydney

Engcon øker tilstedeværelsen i Australia – etablerer kontor i Sydney

Engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer med global tilstedeværelse på flere lokale markeder – en posisjon de nå styrker ved å etablere et salgskontor i Australia for å ri på salgssuksessen av tiltrotatorer og hurtigkoblinger «down under». Det nye Engcon-anlegget ligger vest i Sydney og inkluderer teknisk salgsstøttepersonell, administrasjonskontor, lager, reservedeler og service. Det vil også få et demo-område, der kundene kan få opplæring i bruken av Engcons produkter.

Engcon anslår at bare 2–3 prosent av verdens gravemaskiner er utstyrt med tiltrotator, håndleddet til gravemaskinen som kraftig øker dens evne til mer effektive og nøyaktige gravejobber. Dette betyr at det globale salgspotensialet er enormt.

– Vi er et globalt selskap som har styrket tilstedeværelsen på flere markeder de siste årene. Vi ser for eksempel at vi har hatt en vellykket introduksjon på det nordamerikanske markedet i den senere tid og styrket posisjonen i Europa. Samtidig som vi over tid har sett en stadig større etterspørsel etter våre produkter i Stillehavsområdet og Australia, sier Stig Engström, Engcons grunnlegger, og legger til:

– Potensialet i Australia er stort. Salgsvolumet så langt i Australia er imponerende, noe som kan ha å gjøre med det faktum at de er «early adopters» og derfor har tatt til seg teknologien så raskt. Tiden føles ganske enkelt moden for en tydeligere etablering.

Fortsatt vekst
Selskapets utvidelse til Stillehavsområdet er et resultat av fortsatt sterk vekst og et ønske om å introdusere tiltrotatoren og EC-Oil-teknologien over hele verden. Per-Oskar Svedberg, som har ansvaret for det nye Australia-kontoret, har erfaring med Engcon både på det svenske og nordamerikanske markedet.

– Med et eget kontor i Australia får vi helt andre muligheter til å forklare operatørene hvor god teknologien er, ved å vise frem produktene. Vi vil fokusere på tett kundekontakt, produktopplæring og support. Vi håper å ha tre personer på plass innen utgangen av 2020. Vi tror på en kraftig økning i salget nå når vi blir mer aktive på markedet, sier Per-Oskar Svedberg.

Operatørene trenger imidlertid opplæring og treningstid med tiltrotatoren for å optimalisere produktiviteten. Et nødvendig skritt i etableringen er å ha et teknisk opplæringsanlegg.

– Tiltrotatorsystemer er ikke så godt kjent i Australia, så derfor vil demonstrasjoner og testkjøringer være viktige verktøy for å spre budskapet. Vår erfaring fra andre markeder er at Engcon-produktene da blir lettere å selge. Når en kunde har testet systemet, ser han umiddelbart fordelene, sier Per-Oskar Svedberg.

Engcons Sydney-kontor vil ha adressen 62 Power Street, St Mary's New South Wales 2020, telefon +61 (0) 2 8328 0690.

engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har lokale salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrik, Benelux, Nord-Amerika (USA og Canada), Storbritannia, Tyskland, Korea og Australia. I 2018 hadde engcon-gruppen ca. 300 ansatte og en omsetning på ca. 1200 MSEK. engcon ble grunnlagt i 1990. www.engcon.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.