engcon styrker sin posisjon i Norge med lokalt salgsselskap

engcon styrker sin posisjon i Norge med lokalt salgsselskap

engcon, den verdensledende produsenten av tiltrotatorer, styrker sin posisjon i Norge ved å etablere et eget salgsselskap utenfor Oslo. Mulighetene for å vokse på det norske markedet anses som gode og en lokal virksomhet gjør det mulig å bygge gode relasjoner med sluttkundene.

engcon har vært på det norske markedet siden 1995. Etableringen av et eget salgsselskap vil forsterke engcons tilstedeværelse på det norske markedet.

– Etableringen av et eget salgsselskap i Norge har under lengre tid vært høyt opp på vår prioriteringsliste, sier engcons administrerende direktør Krister Blomgren. Det finns et stort potensial for oss i Norge. Ved å være direkte tilstede kan vi jobbe nærmere våre sluttkunder og kan dermed enklere dekke deres behov nå og i framtiden, fortsetter han.

Rekrutteringen av personell for å bygge opp den lokale virksomheten er i gang. Landssjefen i Norge, Morten Fjeld Nielsen, har stor erfaring med både engcons produkter og selskapet da han har vært salgssjef for den lokale distributøren som engcon har hatt et langt samarbeid med.

– Å bygge en ny organisasjon basert på et produkt som er velkjent i Norge er et spennende oppdrag. Forskjellen er at vi nå har blitt en del av engcon på ordentlig. Nærheten til morselskapet vil gjøre oss til et sterkere og mer fleksibelt selskap, sier Morten Fjeld Nielsen.

engcon Norge åpner sine nye lokaler på Skedsmo utenfor Oslo i januar 2023, og virksomheten kommer til å bestå av selgere og teknisk personell som har ansvar for det norske markedet.

engcon er den ledende globale leverandøren av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper engcons drøyt 400 medarbeidere suksess for sine kunder. engcon ble grunnlagt i 1990, har hovedkontor i Strömsund i Sverige og betjener markedet via 13 lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere rundt om i verden. Selskapet hadde en netto omsetning på ca. 1,5 milliarder svenske kroner i 2021.

www.engcon.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.