Gå videre til innhold
Gravemaskinførere over hele verden fortsetter å grave, til tross for koronasituasjonen – hylles av Engcon

Pressemelding -

Koronaviruset som brøt ut i Kina mot slutten av fjoråret, endte opp med å bli en verdensomfattende pandemi. Mange bransjer har blitt påvirket. Samtidig må mange bransjer kjøre på som vanlig for å opprettholde viktige samfunnsfunksjoner. Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon ser at tiltrotatoren forenkler det isolerte arbeidet. Engcon hyller nå arbeidet som gravemaskinførere over hele verden utfører, med videoen ”Engcon works”.

Mange gravemaskinførere over hele verden må fortsette det viktige arbeidet med vedlikehold av jernbaner, motorveier, skogbruk og anleggsarbeid, men med restriksjoner når det gjelder antall personer som får oppholde seg på arbeidsplassen og avstand mellom personene som arbeider. De utfører et arbeid som ikke bare er viktig for den enkelte entreprenøren, men også for samfunnet for øvrig. Dette vil Engcon sette fokus på og hylle.

– Gravemaskinførerne har et samfunnsviktig oppdrag som de fortsetter å utføre i disse dager, og det er grunnen til at vi ønsker å hylle dem. En fordel i disse tider er at gravemaskinføreren alltid er ganske isolert og alene i maskinen, slik at arbeidet i prinsippet kan utføres på vanlig måte. Med de riktige redskapene koblet til maskinen trenger de ikke å forlate førerhuset, bortsett fra når de har pause eller slutter for dagen, sier Stig Engström, grunnlegger og eier av Engcon.

Situasjonen er den samme en rekke steder i verden. Siden gravemaskinførerne jobber alene og holder avstand til andre personer, kan mange i bygg- og anleggsbransjen fortsette sine viktige oppdrag. Engcon får kontinuerlig rapporter fra gravemaskinførere over hele verden som holder hjulene i gang.

– Mange av sluttkundene sier at de faktisk ikke rekker over alle oppdragene akkurat nå. Det føles betryggende å vite at enkelte ting fortsetter som vanlig, også i krevende tider som dette. Det gir et håp for morgendagen når alt dette er over, sier Stig Engström.

Engcons produksjonsanlegg er oppe og går, og kundene etterspør fortsatt både support og reservedeler. Dette viser at gravemaskinene ruller og går selv om mye annet står stille.

– Vi kan ganske enkelt konstatere at gravingen fortsetter, og vi er glade for å kunne bidra til dette. ”Engcon works”, også i krevende tider, sier Stig Engström.

Se hyllestfilmen ”Engcon works”, der gravemaskinførere viser forskjellig arbeid som gjøres rundt omkring i verden akkurat nå: https://youtu.be/HLUsIWdInBE

engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har lokale salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrik, Benelux, Nord-Amerika (USA og Canada), Storbritannia, Tyskland, Korea og Australia. I 2018 hadde engcon-gruppen ca. 300 ansatte og en omsetning på ca. 1200 MSEK. engcon ble grunnlagt i 1990. www.engcon.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.