Vinneren av re:member-bidraget er kåret

I november 2014 gjennomførte re:member en konkurranse hvor et kulturelt arrangement i Møre og Romsdal kunne vinne kr. 50 000,-.

Av 22 søknader ble fem finalister valgt ut til å delta i finalerunden i konkurransen. Juryen som har valgt ut vinneren har bestått av følgende personer: Ingeborg Andrea Aalvik (leder i Studenttinget i Molde), Hans Marius Martinsen (leder Studentparlamentet, Høgskolen i Ålesund), Ragnhild Mowinckel (alpinist fra Molde), Nina Løseth (alpinist fra Spjelkavik), Marius Hope (studentleder Høgskolen i Volda) og Annette Kjøde Egset (lærer og spesialpedagog for Ulstein kommune).

Juryen har kåret Pop-Up Galleri Møre og Romsdal til den heldige vinner av re:member-bidraget på kr. 50 000,-. Juryen mener dette arrangementet formidler kultur på en god måte som ikke bare omfavner kunstnerne, men også kommer annet publikum til gode.

- Det er viktig å gi kunstnerne en arena å utfolde seg på til gode for publikum også. Å benytte ubrukte lokaler i bysentrum bidrar til mangfold og liv, hvilket vi behøver i våre tre største byer, sier Hans Marius Martinsen, jurymedlem.

-  Jeg setter veldig pris på bidraget som kommer godt med når vi skal åpne neste års galleri i Kristiansund. Med pengene vil jeg også være i stand til realisere galleriet i Ålesund året etter. Det varmer også godt å få anerkjennelse for det arbeidet man legger ned i å få dette til. Jeg skal få pengene til å rekke langt og sørge for å, nok en gang, skape liv og røre i de tre byene våre, sier Lene-Kristin Karlsvik, prosjektansvarlig og kurator for utstillingene.

EnterCard og re:member ønsker å takke juryen og søkerne.
- Med personer fra ulike områder i Møre og Romsdal i juryen, har juryeringen vært i gode hender. Ut i fra mangfoldet og kreativiteten i søknadene vi har mottatt ser vi at det finnes mange gode kulturelle arrangementer i Møre og Romsdal. På vegne av EnterCard og re:member ønsker vi å gratulere Pop Up Galleri Møre og Romsdal som den heldige vinner, sier Henning Holtan, Managing Director for EnterCard Norge / Danmark.

EnterCard / re:member vil i løpet av neste uke besøke vinneren for å overrekke re:member-bidraget på kr. 50 000,-.

Om Pop Up Galleri Møre og Romsdal
Pop Up Galleri Møre og Romsdal er et spennende kunstkonsept som startet opp i 2013 med hovedmål å vise eksepsjonelle nye artister i ledige lokaler i bysentrum av Møre og Romsdal. Konseptet er grunnlagt av Lene Karlsvik, som er prosjektansvarlig og kurator for utstillingene. I 2013 var det 8 høyt utdannede deltagere som kom hjem fra bl.a. Riga, Trondheim, Amsterdam og San Fransisco for å vise hjemtraktene hva de hadde å tilby. Mer om  Pop Up Galleriet

Om re:member-bidraget
re:member-bidraget ble arrangert fordi EnterCard ser at det finnes mange kule, spennende og orginale idéer i hele Norge. Det vet vi fordi mange kontakter oss med ulike orginale idéer som de lurer på om vi kan sponse. For å gi alle en mulighet til å motta støtte fra oss, laget vi et nytt konsept, som heter re:member-bidraget. Med re:member-bidraget ønsker EnterCard å gi tilbake til samfunnet ved å tildele et arrangement et bidrag på kr. 50 000,-. Første fylke ut var Møre og Romsdal fylke. . Les mer om re:member-bidraget her.

Regions

EnterCard er et nordisk selskap som leverer smarte betalings- og finansieringsløsninger til 1,7 millioner kunder. EnterCard ble etablert i 2005 som et joint venture mellom Swedbank og Barclays Bank. Vi designer og utsteder kredittkort og forbrukslån tilpasset kundenes behov, både i samarbeid med banker, organisasjoner og forhandlere, og gjennom vårt eget forbrukermerke re:member. EnterCard har 400 ansatte fordelt i Stockholm, Oslo, Trondheim og København.