Tungt feste i lettbetong blir lett match med ny skrue

ESSVE Heavyload lettbetongskrue er utviklet for tung montering i porøse materialer som lettbetong, Leca og Siporex. Den er utviklet for det nordiske klimaet og har et unikt design. Med lastekapasitet på hele 225 kg tar den posisjon blant de sterkeste festemidlene for lettbetong.

I 2005 introduserte ESSVE lettbetongskruen på det nordiske markedet. Nå var det ikke lenger nødvendig å borre og plugge i porøse materialer, hvilket forenklet jobben betraktelig. Ideen var banebrytende og i dag er den kopiert over hele verden.

ESSVE Heavy Load Lettbetong skrue er en videreutvikling av lettbetongskruen. Den har fått en høyere belastningsverdi takket være en unik gjenge, nydesignet skruehode samt en lengre og tykkere stamme. For å forbedre produktet ytterligere er det et skjærespor på spissen som forenkler innskruingen. Den er overflatebehandlet med rustbeskyttet Corrseal C4 for lang levetid utendørs.

- Heavy Load vil dekke et stort kundebehov. Spesielt for fasadekledning og installasjon der f. eks vind og tung vekt påvirker belastningsevnen, eller ved montering av markiser, kalesjer og tilbygg. Skruen passer også utmerket til forankring av terrasser i hus av lettbetong.

Vi garanterer en lastekapasitet på 225 kg i lettbetong, og det eneste festemiddelet som kan takle en lignende påkjenning er kjemisk forankring.

- Noe som var mye etterspurt fra snekkere, var et skruehode med TX-spor for mer nøyaktig montering av braketter og vinkler. Vårt nye skruehode sitter perfekt mot beslaget og hindrer det fra å skli, noe som har vært et problem tidligere, sier markedsansvarlig i ESSVE Silje Netskar.

ESSVE Heavy Load lettbetongskrue kommer først i to lengder: 185 mm og 210 mm.

Typiske bruksområder for ESSVE Heavy Load lettbetongskrue:

For mer informasjon, kontakt: Silje Netskar, markedsansvarlig ESSVE, 22 88 40 44, silje.netskar@essve.no ESSVE Kundeservice: 22 88 40 40

• Byggeindustri, bransjespørsmål

• spiker og muttere
  • revolusjonerende forpakninger
  • essbox forpakninger
  • essbox forpakningene

”Det er trygt, sikkert og enkelt å velge ESSVE som sin leverandør av innfestningsløsninger”

ESSVE er markedsledende i Norden til bygg- og verkstedsindustrien. Vi har vært på markedet siden 1970. Med vår bransjeerfaring kan vi tilby våre kunder trygge og sikre løsninger på en smart og enkel måte.
Vi er 225 ansatte i ESSVE og har kontorer i ni land. Hovedkontoret ligger i Sollentuna utenfor Stockholm, mens hovedlageret ligger i Ulricehamn. Vi har ingen egne utsalgssteder, men benytter oss av vårt forhandlernettverk. Fra sentrallageret leverer vi produkter til samtlige eksportmarkeder. ESSVE Norge har 20 ansatte og har en omsetning på ca 190 millioner.