EUPRERA 2015: Europeisk PR-kongress kommer til Handelshøyskolen BI

1.-3. oktober møtes forskere og akademikere innen PR fra hele Europa i Nydalsveien 37 for å utveksle faglig innsikt. Årets vertskap er Handelshøyskolen BI Oslo – nærmere bestemt Institutt for kommunikasjon og kultur.

EUPRERA er en anerkjent årlig kongress som arrangeres av The European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) i samarbeid med en utvalgt utdanningsinstitusjon. Kongressen danner en felles arena hvor forskere med ulikt faglig fotfeste kan samles og utforske verdien av strategisk kommunikasjon for organisasjoner. Potensielt kan EUPRERA 2015 skape idéer om hvordan handelshøyskoler og kommunikasjonsskoler kan samles for å henvende seg til læreplanen for studentene, som til syvende og sist skal være gunstige for organisasjoner, og i beste fall; samfunnet.

Kongressens tema for 2015 tar for seg mangelen på ledelses- og økonomikurs for PR-studenter, samt fraværet av kommunikasjonsfag for økonomistudenter. Det eksisterer en økende forståelse for at kommunikasjonspraktikere trenger mer kompetanse innenfor business og hvordan organisasjoner fungerer. Samtidig vil en strategisk tilnærming sørge for at kommunikasjonsledere tidligere blir invitert til å delta i beslutningsprosesser knyttet til organisasjonsstrategi.

Årets keynote speaker er president for Arthur W. Page Society, Roger Bolton. Arthur W. Page Society er den fremste profesjonelle organisasjonen for senior corporate communication executives. Organisasjonens medlemmer inkluderer chief communications officers i noen av verdens største selskaper, CEOs i de mest innflytelsesrike PR-byråene bransjen har å by på og ledende akademikere fra utvalgte handels- og kommunikasjonsskoler.

Det britiske forlaget Emerald Group Publishing, Ltd., som blant annet har utgitt Journal of Communication Management, vil presentere The Professional Impact Award under Euprera Hour. I tillegg deles det ut priser under følgende kategorier: Best Reviewer Award, Best Paper Award, PhD Award for Excellent Doctoral Theses og Master Thesis Award for Excellence.

• Økonomi, finans

• handelshøyskolen bi
  • kommunikasjon
  • euprera 2015
  • pr

The European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) er en uavhengig organisasjon som ønsker å stimulere forskning og kunnskapsutveksling innenfor strategisk PR. EUPRERA ble grunnlagt i 1959 og het tidligere "CERP Education & Research".

Hvert år arrangerer EUPRERA en anerkjent akademisk kongress i samarbeid med en utvalgt utdanningsinstitusjon. Kongressen danner en felles arena hvor forskere med ulikt faglig fotfeste kan samles og utforske verdien av strategisk kommunikasjon for organisasjoner.

EUPRERA 2015 arrangeres i samarbeid med Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI Oslo.

Peggy Simcic Brønn

Pressekontakt Professor Lokal arrangør +47 46 41 06 70