EYD blant topp 50 startups i Silicon Valley kåring!

EYD kåret til en av topp 50 startups i den største globale startup konkurransen World Festival 2023 Statup Award fra verdens startup mekka Silicon Valley. Nå skal teamet til Silicon Valley å promotere selskapet under World Festival med +1300 deltakere i Silicon Valley 15-18 august.

WorldFestival Startup Awards er den største globale startup konkurransen med over +3000 startups og +32.000 stemmer. I år er arrangeres konferansen og demoer før endelig kåring i Sillicon Valley med +1200 deltakere. EYD har blitt valgt ut som finalist basert på 3 faktorer:

• Publikumsstemmer (åpent for alle)
  • Komiteestemmer (+150 kvalifiserte tekniske fagfolk)
  • Referansepunkter inkludert: selskapets historikk, nyheter, mediedekning mv.

"Dette er en internasjonal annerkjennelse vi er veldig stolte av og en unik mulighet for å synliggjøre selskapet på en internasjonal arena!", sier Gründer og CEO i EYD, Louise Helliksen

EYD ble stiftet i 2019 og har siden da utviklet en unik teknologisk plattform knyttet til håndtering av personvern for både små og store virksomheter. Siden 2019 har Helliksen vært ene gründer og eier av selskapet som nå har investert nærmere 20mnok i utvikling av selskapets tekniske plattform og løsninger for personvern.

Plattformen gir store virksomheter muligheten til å utnytte fremtidsrettet teknologi innen web3, API, ID og autentisering i kombinasjon med egne tjenester for forvaltning av personvern i egen virksomhet som persondatakartlegging inkludert behandlingsprotokoller, samtykke forvaltning og tjeneste for innsyn med mulighet for å helautomatisere etterlevelsen av den registrertes rettigheter.

"Vi har bygget en plattform av tjenester med fokus på personvern med internasjonalisering og skalering som plan fra start, vi er klare for å se ut av Norge og skalere!", fortsetter Helliksen.

Nå går turen til Silicon Valley, nærmere bestemt San Mateo, CA 15 og 16 august. Her har de 50 beste startup-finalistene en 2-dagers messestand og en 10-minutters demoplass live. I tillegg vil teamet delta på den virtuelle konferansen med stand og live demo for +3000 deltakere fra hele verden 22.–23. august. Målet er å knytte internasjonale kontakter og få muligheten til å synliggjøre seg for potensielle investorer, partnere og kunder.

Sammen med teamet i EYD tar selskapet også med seg selskapet Traq, som er en teknologipartner for håndtering av samtykker.

«Vi har samarbeidet med EYD over en lengre periode og har sammen utviklet en unik tjeneste for innhenting og håndtering av samtykker. Sammen er vi sterkere og ser det naturlig å utvikle mulighetene videre med å ta turen sammen til World Festival med EYD. Dette er et godt eksempel på hvordan startups kan samarbeide for å realisere felles muligheter», sier Gründer og daglig leder i Traq Per Olav Nyborg.

Om World Festival

World Festival arrangeres av DevNetwork, et San Fransisco basert teknolog konferanse arrangør. DevNetwork organiserer et nettverk med over 95.000 medlemmer og har over 20.000 deltakere på sine konkferanser, inkludert DeveloperWeek, API World, ProductWorld, DeveloperWeek Gloabal Series med flere.

• Entreprenørskap

• gründer
  • award
  • startup

EYD er ett norsk teknologiselskap etablert i 2019, som leverer en plattform med ulike tjenester innenfor personvern og informasjonssikkerhet.

Louise Helliksen

Pressekontakt Gründer og Daglig leder EYD +4791793935