F24 kjøper sveitsiske Business-DNA Solutions GmbH

F24 kjøper sveitsiske Business-DNA Solutions GmbH

München/Zürich: F24 utvider produktporteføljen og overtar den ledende leverandøren av IT-løsninger for forretningskontinuitet, Business-DNA Solutions GmbH.

F24 AG, Europas ledende Software-as-a-Service (SaaS)-leverandør for hendelses- og krisehåndtering, varsling og forretningskommunikasjon, utvider sin produktportefølje med oppkjøpet av Business-DNA Solutions GmbH, en leverandør av en toppmoderne Governance, Risk & Compliance-løsning (GRC) i DACH-regionen.

Med dette oppkjøpet utvider F24 sin produktportefølje betydelig med kapasiteter innen Risiko og Business Continuity Management. Business-DNAs kjerneprodukt TopEase er en omfattende programvareplattform for risiko, prosess, kontroll, kontinuitet, arkitektur, regulering, kapasitet og sikkerhetsstyring.

Helhetlig portefølje gjennom komplett verdikjede

Som et resultat av dette oppkjøpet kan F24 nå gi støtte til kunder gjennom hele verdikjeden, fra tidlige faser som risiko og BCM via varsling og hendelsehåmdtering til omfattende krisehåndtering.

Dr. Jörg Rahmer, talsperson for styret i F24, sier:

- Vi er glade for å kunne ønske Business DNA velkommen til F24-familien. Dette oppkjøpet utvider vår kunnskapsbase og teknologiske ekspertise. Videre gjør det oss i stand til å støtte våre kunder i hver fase før, under og etter en kritisk situasjon, med vår helhetlige portefølje.

Ledergruppen i Business-DNA vil beholde sin rolle og fortsette sitt arbeid.

Dr. Roland Pulfer, administrerende direktør i Business-DNA, uttaler:

- Vi er glade for å bli med i F24. Dette vil gi store muligheter for våre eksisterende kunder. Vi ser veldig frem til å forme den felles fremtiden i fellesskap for å støtte kundene våre enda bedre i fremtiden.

F24 AG

F24 er Europas ledende leverandør av programvare som tjeneste (“Software-as-a-Service” – SaaS) innen hendelse- og krisehåndtering, varsling og virksomhetskommunikasjon. F24 AG ble grunnlagt i 2000 og har hovedkontor i München. Sammen med datterselskapene støtter F24 AG mer enn 3000 selskaper og organisasjoner i mer enn 100 land over hele verden – i forbindelse med den daglige kommunikasjonen av konfidensielt innhold eller i tilfelle en krise.

F24 Nordics

F24 Nordics AS er et teknologiselskap med hovedkontor i Trondheim, og en del av F24-gruppen. F24 Nordics AS er videreføringen av One Voice AS, som i 2019 ble en del av F24 AG, den europeiske markedslederen innen programvareløsninger for kritisk kommunikasjon, varsling og krisehåndtering.
Selskapet har siden 2006 hatt en betydelig rolle innen nasjonal beredskap i Norge, med krisehåndteringssystemet CIM. Dette benyttes av departementer, direktorater, politi, helse, utdanningsinstitusjoner, transport, lokale og regionale myndigheter, i tillegg til en rekke større og mindre private bedrifter.

Dr. Stefanie Hauer

Vice President Marketing & Communication +49 89 2323 638 75

F24 Nordics AS

F24 Nordics AS er et teknologiselskap med hovedkontor i Trondheim, og en del av F24-gruppen. F24 er Europas ledende Software-as-a-Service (SaaS)-leverandør for hendelses- og krisehåndtering, varsling og forretningskommunikasjon, med mer enn 5500 kunder i over 100 land.

F24 Nordics utvikler og drifter programvareløsninger innen sikkerhet, beredskap og krisehåndtering. Selskapet har siden 2006 hatt en betydelig rolle innen nasjonal beredskap i Norge, med krisehåndteringssystemet CIM.

F24 Nordics
Sluppenvegen 6, 7037 Trondheim