FEIRET FEELGOOD: Fra venstre: Markedssjef Christian Bache, Feelgood-gründer Truls Nebell, Feelgood-ambassadør Arne Scheie og Karen Marie Ellefsen, og Feelgood-eier Nina Friing. Bak: Feelgood-gründer Knut Ole Opland.

Folkehelsa til Bærum: Feelgood åpnet senter nummer 50

Folkehelse-kjeden fortsetter å vokse. - Viser at det er et stor behov, sier Feelgood-ambassadørene Arne Scheie og Karen Marie Ellefsen.

NRK-profilene og de ferske folkehelse-ambassadørene Arne Scheie og Karen Marie Ellefsen var begge til stede da Feelgood Eiksmarka åpnet dørene lørdag 3. april. Etableringen i Bærum er kjedens senter nummer 50, og dermed fortsetter Feelgood, som i fjor ble kåret til den store vekstvinneren i norsk treningsbransje,  den positive utviklingen.

Ordentlig trening

- Det er helt fantastisk og jeg blir selv motivert til å komme i gang igjen med treningen, sier Karen Marie Ellefsen. Den tidligere NRK-profilen forteller at hun kommer til å benytte seg av det nye senteret på Eiksmarka.

Feelgood-ambassadøren påpeker viktigheten av å ta vare på helsen sin, spesielt etter hvert som man blir eldre.

- Det fine her er at du kan trene tilpasset dine behov, men dette er ordentlig og bra trening.  Jeg blir både andpusten og sliten av apparattreningen, understreker Karen Marie som har ambisjoner om å trene to-tre ganger i uken.

Også den tidligere sportskommentatoren Arne Scheie skryter av maskinene på Feelgood Eiksmarka. Han går som oftest en times tur hver dag, men poengterer at Feelgood-treningen blir en litt annen form for aktivitet.

- Å gå tur er selvfølgelig bra, men her får man aktivert andre muskelgrupper enn når du går. At Feelgood nå åpner sitt senter nummer 50 forteller jo noe om behovet for slike steder som dette, mener Scheie.

Treningstilbud for alle

De to nye Feelgood-profilene er ikke i tvil om at folkehelse-konseptet er et etterlengtet tilbud som treffer mange. Under åpningsdagen på Eiksmarka viste de hvordan lavterskeltreningen fungerer i praksis med Feelgoods 12 selvgående, motoriserte treningsapparater.

- I tillegg til å være bra trening for eldre, er det jo mange andre som har nytte av denne type trening - for eksempel om man skal bygge seg opp igjen etter sykdom eller skade. Det passer også perfekt for alle de som ikke føler seg vel på et vanlig treningssentre, sier Karen Marie.

Det er sentereier Nina Friling som står bak Norges Feelgood-senter nummer 50, og hun også jobber som massasjeterapeut. Friling understreker at det alltid er gratis å prøve Feelgood Eiksmarka, og hun både tror og håper dette senteret vil bli like populært som de andre 49 sentrene til Feelgood

Feelgood er Norges tredje største treningssenterkjede i følge tall fra Virke.

POPULÆRT: Det var mange som ville teste treningstilbudet på Feelgood Eiksmarka på åpningsdagen.

Feelgood er et folke­helse­kon­sept som er eid av Zeizt AS. Vi er i dag en av Norges største treningssenterkjeder med over 40 sentre i Norge i tillegg til flere i Spania og Østerrike.