Feelgood og Pensjonistforbundet inngår avtale for å styrke eldres helse.

Feelgood og Pensjonistforbundet inngår avtale for å styrke eldres helse.

- Jeg er veldig glad for at vi sammen med Feelgood kan legge til rette for å få flere pensjonister i gang med fysisk aktivitet, sier Harald Olimb Norman, generalsekretær i Pensjonistforbundet.

Samarbeidsavtalen mellom treningssenterkjeden Feelgood og Pensjonistforbundet trer umiddelbart i kraft, og gjelder i første omgang frem til 2022. I praksis betyr dette at alle Pensjonistforbundets 240 000 medlemmer får svært prisgunstig trening hos alle Feelgood-sentre rundt om i Norge.

- All våre sentre har fokus på folkehelse og livskvalitet. Vi har allerede et stort innslag av voksne mennesker som trenger å holde seg i bevegelse, men som samtidig liker å ha det hyggelig sosialt. Pensjonistforbundet er rett og slett en skreddersydd samarbeidspartner for oss, sier Christian Bache, markedssjef i Feelgood.

Generalsekretær Olimb Norman (bilde) tror at organisasjonen har funnet helt rett samarbeidspartner for medlemmene:

-  Vi har klokkertro på Feelgood-konseptet, og er veldig glad for at vi sammen kan slå et slag for å få flere pensjonister i gang med fysisk aktivitet.

Feelgoods unike treningskonsept, baserer seg på tolv selvgående, motoriserte treningsmaskiner. Disse fungerer i praksis som personlige trenere. Det eneste brukeren trenger å velge selv, er om maskinene skal gå sakte, medium eller raskt. Antall repetisjoner, bevegelsesform og tidsbruk er forhåndsbestemt. Sammen utgjør maskinene en skreddersydd sirkel med øvelser som trener og aktiverer hele kroppen på en trygg, enkel og effektiv måte. En full treningsøkt tar ca. 40 minutter.

- Treningsbelastningen er lystbetont og endres automatisk. Det vil si at om man vil ha en tung treningsøkt så kan man ta i så mye man vil og maskinene vil respondere med å øke belastningen. Om man derimot har en umotivert dag så kan man velge å bare følge maskinenes bevegelse og likevel få trent hele kroppen, forklarer Bache i Feelgood.

Feelgood åpnet sitt første senter i juli 2015 og har hatt en eksplosiv vekst siden starten.  I dag har treningssenterkjeden mer enn 40 sentre spredt rundt i Norge. I tillegg finnes det Feelgood-sentre i både Spania og Østerrike.

Sentrene har som regel ikke garderobe eller dusj. Medlemmene kommer og trener i sine vanlige klær om de ønsker det.

- Feelgood har hele tiden hatt fokus på hva som er bra nok for å ha god livskvalitet. Vi er utrolig glade for at vi nå, sammen med Pensjonistforbundet, kan vise frem at det faktisk finnes et tilrettelagt treningstilbud som passer for majoriteten av alle eldre. Uansett utgangspunkt og målsetning, sier Feelgoods markedssjef, Christian Bache.

Christian Bache

Markedssjef 975 16 544