Ståle Gundersen (44) er ny daglig leder i Fjordbyen Innkvartering.

Ny toppsjef i Fjordbyen Innkvartering

Ståle Gundersen (44) er ny daglig leder på Fjordbyen Innkvartering. Fram til 1. juni var han plass-sjef på hotellet med 132 rom.

Anleggshotellet på Brakerøya åpnet dørene for ett år siden. Der tilbys skreddersøm for bygge- og anleggsbransjen som trenger innkvartering til ansatte på de mange bygge- og anleggsprosjektene i Drammen, særlig knyttet til bygging av nytt sykehus og Drammen Helsepark som foregår på nabotomta til hotellet.

God start

– Vi er veldig glade for at Ståle har sagt ja til å ta over som selskapets daglige leder. Vi kjenner han godt, og vi er trygge på at vi har den beste personen i stillingen, sier styrets leder, Anders Edbo.

Ståle Gundersen var den første som ble ansatt i Fjordbyen Innkvartering. Han var på plass i god tid før åpningen sist sommer. Siden har han vært sentral i oppbyggingen av selskapet, fra ansettelser til etablering av avtaler med leverandører og driftsrutiner.

– Det første hele driftsåret er gjennomført på en god måte. Med Ståle som daglig leder ser vi fram til fortsettelsen. Utfordringene for viktigste kundegruppe, bygge- og anleggsbransjen, er ikke over, men vi skal uansett sikre og videreføre det gode tilbudet vi har etablert, sier Anders Edbo.

Spennende

– Jeg trengte ikke betenkningstid for å si ja. Nå har vi vårt første hele driftsår bak oss. Vi er forberedt på fortsatt vekst og utvikling, sier Gundersen som har planene klare for utvidelser.

I løpet av neste halvår ligger det utvidelser i planene. Tanken er å øke fra 132 til 176 rom i første omgang, sier Gundersen.

Han kom til Fjordbyen Innkvartering fra Quality Hotel River Station. Der hadde han ansvaret for mat og drikke. Nå er han toppsjef for byens nyeste hotell.

Mange i Drammen kjenner Gundersen fra Godset-miljøet, som driftssjef på Arena Marienlyst for Strømsgodset Toppfotball.

Regions

Vi tilbyr 132 rom og kantine i nytt anleggshotell på Brakerøya i Drammen med skreddersøm for bygg-og anleggsbransjen. Ambisjonen er å gi det beste tilbudet for dem som har sitt virke i bygg-og anleggsbransjen. Vi er nye i markedet fra april 2021. Vår største eier er Eidos Eiendomsutvikling AS. Det er selskapet som skal realisere Fjordbyen Lier og Drammen.

Ståle Gundersen

Pressekontakt Dglig leder +47 928 84 452

Best overnatting for bygg- og anleggsbransjen

Fjordbyen Innkvartering AS tilbyr 132 rom og kantine i skreddersøm for bygg- og anleggsbransjen i Drammen. Vi er etablert på Brakerøya, nært bygging av nytt sykehus og Drammen Helsepark. Vår ambisjon er å være foretrukken samarbeidspartner for bygg- og anleggsbransjen. Vi eies av Eidos Eiendomsutvikling (66 prosent) og ILD Invest (34 prosent).

Fjordbyen Innkvartering
Postboks 744 Strømsø