Allura For Life

Forbo lanserer ny Allura LVT-kolleksjon

Forbo Flooring Systems er stolte av sin nye kolleksjon med luksuriøse vinylfliser under det anerkjente merket Allura. Denne kolleksjonen er utviklet for å følge de siste trendene innen tre-, stein- og materialdesign og tilbyr en rekke installasjonsalternativer slik som løslagt, limt, klikk og puslespill. Allura-kolleksjonen gir enestående fleksibilitet for å installere et enkelt design overalt, uavhengig av undergulv og oppussingstid.

Vi har en allerede vellykket portefølje på millioner av kvadratmeter installert i Europa, og med dette nye tilskuddet til Allura tilbys det en rekke farger som matcher dagens trender med fargerike design. Kolleksjonen har flere løslagte sirkulære løsninger slik som Allura Flex II, Allura Click Pro og Allura Puzzle. Disse gir enkel installasjon, kort nedetid og mulighet for pop-up installasjoner. Allura Decibel kommer også med nye farger og design og løser akustiske utfordringer med 19dB trinnlydsreduksjon.

"Allura kolleksjonen blir lansert under parolen 'Allura for Life' og viser til at det finnes en Allura for enhver situasjon og sted i livet, enten funksjonelt eller designmessig" sier Sophie Vik Westre, salgs- og markedskoordinator i Forbo Flooring Norge.

Som et selskap med miljø i hjertet av sin virksomhet har Forbo Flooring Systems alltid jobbet for å bedre bærekraften i sin portefølje. Allura-produkter har en høy prosentandel av resirkulert innhold og er designet for å beholde den høyeste produktytelsen. Gjennom livssyklusanalyser (LCA) sørger Forbo Flooring Systems for at det tas riktige beslutninger når det gjelder produktene sine og bidrar til økt fokus på sirkulær økonomi. Alle miljødeklarasjoner (EPD) er tredjepartsverifiserte for å sikre full åpenhet om miljøbelastningen.

Forbo Flooring Systems er glade for å meddele at den nye Allura-kolleksjonen nå er tilgjengelig i Norge. Besøk forbo-flooring.no/LVT for mer informasjon.

Vi har som visjon å bli en global ledende samarbeidspartner ved å tilby bærekraftige løsninger for våre kunder, og skape bedre omgivelser for alle mennesker enten de er på jobb, oppholder seg i sin bolig, er i aktivitet, slapper av, lærer eller leker.

Besøk Forbo Norge For mer informasjon om Forbo Flooring Systems, eller send e-post til info.norway@forbo.com.

Sophie Vik Westre

Pressekontakt Salgs- og markedskoordinator PR & markedsføring LinkedIn

Raymond Sandvik

Pressekontakt Salgssjef Norge & KAM offentlig sektor Salg +4790026367 LinkedIn

Creating Better Environments

Forbo Flooring Systems er en global markedsaktør innen linoleum, prosjektvinyl, teppefliser, Flotex flokkede gulv, Coral inngangssystemer og vinylgulvbelegg. I tillegg til gulvbelegg utvikler, produserer og markedsfører Forbo et komplett utvalg av profesjonelle serviceprodukter. Alle Forbo-produkter kombinerer høye nivåer av funksjonalitet og holdbarhet. Forbo Flooring Systems er forpliktet til miljømessig ansvarlig produksjon og vidtrekkende kundeservice. Forbo Flooring er en del av den sveitsiske Forbo Group og eier tjue fabrikker og filialer i 32 land over hele verden.