Introduksjon av overflatefinish Topshield pro

Topshield pro; Den beste naturlige gulvløsningen noensinne

Forbo setter en ny og bedre standard i gulvbransjen og introduserer den beste overflatefinishen noensinne; Topshield pro.

Forbo Flooring Systems har i 18 år benyttet "Topshield" som overflatefinish på alle Marmoleum linoleumsgulv. Vi har nå utviklet tredje generasjon av vår overflatefinish og gitt den navnet Topshield pro. Topshield pro passer for dagens profesjonelle miljø og representerer en konsekvent videreutvikling av den utprøvde teknologien med over 100 millioner m2 gulv installert over hele verden. Forgjengeren, Topshield 2, presterte allerede veldig bra, men nå er Topshield pro tre ganger bedre.

Topshield pro; Tre ganger bedre på tre ulike fronter
Topshield pro tilbyr en forbedring på tre ulike fronter; bedre slitestyrke, bedre flekkbeskyttelse og bedre rengjøring og vedlikehold. Den nye overflatefinishen for hele Marmoleum kolleksjonen har tre ganger høyere beskyttelse enn forgjengeren. Topshield pro tilbyr forbedret ytelse over levetiden, noe som gjør Forbos toppmoderne miljøvennlige gulv enda mer bærekraftig. Før Marmoleum installeres har det allerede den laveste miljøbelastningen.

En ekte naturlig skjønnhet
Allerede med klassens beste kvalitet, med inntill 98 prosent naturlige råvarer som linolje, tremel og jute, hvorav 70 % raskt fornybart og 40 % resirkulert innhold, er det en ekte naturlig skjønnhet. Den er CO2-nøytral fra vugge til port, uten kompensasjon, og nå med enda bedre beskyttelse med Topshield pro overflatefinish.

– Marmoleum produseres med fornybar energi og alle råvarer og produksjonsavfall gjenvinnes. Dette gjør Marmoleum til det mest bærekraftige gulvet og den beste gulvløsningen for økologisk konstruksjon, sier Raymond Sandvik, Key account manager offentlig sektor, Forbo Flooring Systems.

Grundig testet
Den nye Topshield-generasjonen har blitt testet over lang tid, både i laboratoriet og i praksis. I en test utført av TÜV Rheinland presterte Marmoleum med Topshield pro betydelig bedre enn sammenlignbare produkter fra andre produsenter under ekstrem slitasje. Den nye overflatefinishen beskytter mer effektivt mot skitt og sand, samt mot fottrafikk og belastninger som forårsakes av dynamiske bevegelser fra hjul og trinser. Den nye finishen gjør også Marmoleum enda mer motstandsdyktig mot alkoholholdige desinfeksjonsmidler.

Med Topshield pro kan Marmoleum installeres på steder med mye tilsmussing, stor trafikk og høy belastning.

Årsaken til denne høye ytelsen er den jevnt tette overflaten, som oppnås ved å påføre flere finishlag. Selv etter mange tiår med intensiv bruk kan bruksspor lett fjernes når som helst i stedet for at gulvbelegget må skiftes. Marmoleum med Topshield pro kan renoveres.

Det perfekte gulvet for daglig bruk
Marmoleum er ideell for alle bygninger med mye besøkte områder som utdanningsinstitusjoner, administrative bygninger eller kommersielle områder. Den viser også sine styrker der spesiell hygiene er viktig, for eksempel innen sykepleie eller helsevesen. I tillegg til enkle rengjøringsegenskaper, er Marmoleum bakteriostatisk, det beskytter og kan desinfiseres. Det store utvalget av farger og formater gjør at Marmoleum også kan brukes nesten hvor som helst. Og takket være Topshield pro vil utseendet bli enda bedre bevart i flere tiår.

Forbo Flooring Systems tilbyr et komplett sortiment av gulvprodukter til de fleste segmenter innen yrkesbygg. Vårt produktsortiment består av linoleum, ulike typer vinyl, tepper og inngangsmatter.

Vi har som visjon å bli en global ledende samarbeidspartner ved å tilby bærekraftige løsninger for våre kunder, og skape bedre omgivelser for alle mennesker enten de er på jobb, oppholder seg i sin bolig, er i aktivitet, slapper av, lærer eller leker.

I Norge har vi valgt å sertifisere oss som Miljøfyrtårn for å demonstrere at vi tar ansvar.

Raymond Sandvik

Pressekontakt Salgssjef Norge & KAM offentlig sektor Salg +4790026367 LinkedIn

Creating Better Environments

Forbo Flooring Systems er en global markedsaktør innen linoleum, prosjektvinyl, teppefliser, Flotex flokkede gulv, Coral inngangssystemer og vinylgulvbelegg. I tillegg til gulvbelegg utvikler, produserer og markedsfører Forbo et komplett utvalg av profesjonelle serviceprodukter. Alle Forbo-produkter kombinerer høye nivåer av funksjonalitet og holdbarhet. Forbo Flooring Systems er forpliktet til miljømessig ansvarlig produksjon og vidtrekkende kundeservice. Forbo Flooring er en del av den sveitsiske Forbo Group og eier tjue fabrikker og filialer i 32 land over hele verden.