Grønt er det nye svarte

Gjenbruk, secondhand og vintage. Den norske designer Celine Aagaard har slått gjennom stort med merket Envelope1976. Her deler sine beste tips for fornying av garderoben.Trender kommer og går, det eneste du kan være sikker på er at de med tiden kommer tilbake. Ha det i mente når du vurderer å kaste fjorårets gamle bluse som du har blitt lei av.

«Bevissthet har i seg selv blitt trendy, vi går mot en mer bærekraftig og personlig mote», sier Celine Aagaard, norsk designer og gjest i Forever Livings egen podkast, Forever Talks.

Celine har nettopp fått sin siste kolleksjon fra envelope 1976 tatt inn av selveste Net-a-Porter, så klær er noe hun kan litt om. Når hun designer sine egne moteserier, er naturen en stor inspirasjonskilde for Celine. En dypblå blomst, jordbrune nyanser og en grønn plante i vekst kan gjerne skape grunnlaget for fargepaletten i neste kolleksjon. Og hun har ikke noe imot å handle klær i herreavdelingen.

«Skjorter, bukser, dressjakker – her kan du finne ekte skatter», sier Celine.

Celines tips når du handler klær:

• Først og fremst skal du spørre deg selv, «Trenger jeg virkelig dette?»
  • Passer det sammen med fargene du har hjemme?
  • Materialvalg – unngå for eksempel plagg som må renses

Følg Celine på Instagram @celineaagaard_ og få med deg intervjuet med henne på Forever Talk. Også tilgjengelig via Acast-appen.

• Bedrifter, allment