Nytt grep for influencer-samarbeid ble podcast med Celine Aagaard

I et testprosjekt har Forever Living valgt å bytte ut noen sponsede innlegg med podkastavsnitt der de inviterer influencere til studio for å dele sin spesialekspertise. Responsen har vært svært positiv.

– Vi har arbeidet med influencere på det skandinaviske markedet og det har fungert bra. Nå velger vi å skape nytt, interessant innhold sammen, i stedet for å bare legge inn en bestilling på et betalt innlegg, forteller Aina Thunem, Brand & Media Relations Manager i Forever Living Products Scandinavia.

For det norske markedet har Forever en podcastepisode med bloggeren, motepersonligheten og den rykende ferske designeren, Celine Aagaard, som har fått flott omtale i selveste Vogue. I podcasten prater Aagaard, som står bak envelope.no og @celineaagaard_ og nå altså klesmerket Envelope 1976, om mote og livsstil.

Hun deler sine beste tips og råd etter over 20 stilsikre arbeidsår med mote og media, og svarer selvsagt på spørsmål fra sine følgere.

– Podcaster er i vinden, med et stort potensial for samarbeid om innhold, sier Celine Aagaard.

– Jeg har kun vært gjest i to podcaster, og det er foreløpig ikke et media jeg har brukt i kommersiell sammenheng før nå. Sammen kan man lage innhold som er relevant og gir mer dybde enn de vanlige innleggene og postene, som etterhvert begynner å bli vel statiske i sosiale medier. Lesere og følgere krever stadig mer relevant og personlig innhold, og via en podcast får en mulighetene til å knytte seg til partnere og kommunisere bredere, samt at det er mer levende.

Aagaard mener at for en aktør som vil kommunisere hvorfor de samarbeider med sine ambassadører, er dette absolutt spennende, da vil det være en ny måte å bygge relevans, samt forståelse og troverdighet.

Thunem er enig: – Med podkastformatet gir vi influenceren selv tilgang til nytt, kvalitativt innhold – det gjør hele prosessen mye morsommere for alle parter. Vi fokuserer på innhold der influenceren selv er ekspert og svarer på spørsmål fra følgerne sine. Som foretak og avsender av podkasten, tar vi et skritt tilbake og lar influenceren ta opp temaer som er aktuelle, som interesserer dem, og som til sjuende og sist også er relevante for vår bransje.

I tillegg til epsioden med Celine Aagaard, har Forever produsert podkastavsnitt med influencere som den dansk/norske skjønnhetsbloggeren og makeupartisten Sara Rostrup @sarayoublush som snakker om hudpleie, den finske reise- og livsstilsbloggeren Kira Kosonen @kira_kosonen som snakker om reiser, og den svenske innredningsdesigneren og bloggeren Mirelle Stoor @designbymirelle, som snakker om hvordan du lykkes med sosiale medier.

Lytt til Forever Talks

• Bedrifter, allment

Forever er Skandinavias største direktesalgsforetak innen helse- og hudpleieprodukter basert på Aloe vera, har virksomhet i over 160 land i alle verdensdeler og er verdens største dyrker, produsent og distributør av Aloe vera. Alle produktene er basert på stabilisert Aloe vera fra egne plantasjer. Fordi vi selv eier hele produksjonsprosessen fra plante til ferdig produkt, kan vi kontrollere og garantere at kvaliteten er den beste. Det ligger i tiden å ta ansvar for sin egen helse og vi ser at stadig flere interesserer seg for sunnere alternativ.