Idar Dombestein, ansattrep, Eli Hveem Krogsti, ansattrep, Lars Egil Hognes, ny styrerep, Anne Margrethe Solheim Stormo, nestleder, Tommy Stretting, styrerep, Vegard Smenes, styreleder og Gunn Randi Finstad, styrerep. FOTO: Turi Nordengen, Geno

Genos styre for 2024

Både styreleder Vegard Smenes og nestleder Anne Margrethe Solheim Stormo fikk klar og tydelig fornyet tillit fra Genos årsmøte 2023.

Det var 44 av 44 stemmeberettigede til stede under valget 15. mars på Genos årsmøte, som ble holdt på Scandic Airport Gardermoen 14. og 15. mars. Både Vegard Smenes som styreleder og Anne Margrethe Solheim Stormo som nestleder ble gjenvalgt.
Oddvar Mikkelsen har valgt å ikke ta gjenvalg som styremedlem. Posisjonen ble det kamp om. Valgkomiteens innstilling var Ole Paulsen fra Stange. Fra region Midt kom det opp et benkeforslag på Lars Egil Hognes fra Steinkjer, for å sikre regionens posisjon i styret . To utrolig gode kandidater, hvor valgkampen endte endte så tett som det kunne, med 18 stemmer fro Paulsen og 19 stemmer for Hognes.
Årsmøtet gikk inn for resten av valgkomiteens innstilling.

Medlemsvalgte styremedlemmer etter årsmøtet 2022:

Styreleder: Vegard Nils Smenes, 6532 Averøy (gjenvalgt)

Nestleder og styremedlem nord: Anne Margrethe Solheim Stormo, 8146 Reipå (gjenvalgt)

Styremedlem midt: Lars Egil Hognes, 7732 Steinkjer (nyvalgt)

Styremedlem sørvest: Tommy Skretting, 4360 Varhaug (ikke på valg)

Styremedlem øst: Gunn Randi Finstad, 2485 Rendalen (ikke på valg)

Vararepresentanter til Styret:

1. varamedlem til styret: Agnete Hansen – valgt ved akklamasjon.

2. varamedlem til styret: Ole Bjørner Flittie – valgt ved akklamasjon.

3. varamedlem til styret: Kjartan Åsnes – valgt ved akklamasjon.

Øvrige valg skjedde i samsvar med innstilling fra Genos valgkomitè.

Valgkomiteens innstilling til årsmøte 2024