Suksess for Goodtechs Portabulk®-teknologi

Suksess for Goodtechs Portabulk®-teknologi

Goodtech opplever økt etterspørsel etter løsninger for helautomatisk fylling og håndtering av bulkprodukter i storsekker, og har nylig vunnet tre viktige kontrakter innen ulike industrisegmenter. Kundene er ledende europeiske produsenter av mineraler, gjødsel og fiskefôr.

Kontraktene omfatter konstruksjon og leveranse av Portabulk® FAB-systemer (Fully Automated Bagging) til henholdsvis Ungarns største gjødselprodusent, en ledende norsk marmorprodusent og en stor fiskefôrprodusent på Færøyene. Med disse kontraktene er det totale antallet helautomatiske Portabulk® FAB-linjer levert av Goodtech kommet opp i 15 linjer siden 2004.

-  Markedstilpasset og velprøvd teknologi, kombinert med målrettet markedsarbeid og teknisk kompetanse i alle ledd, er årsaken til at vi nå lykkes på det internasjonale bulkmarkedet, forteller Tim Johnstone, regionsdirektør i Goodtech.

Med over 20 års erfaring innen materialhåndtering har Goodtech opparbeidet en unik kunnskap og erfaring innen systemer for bulkhåndtering og storsekkpakking. Portabulk®-teknologien er svært fleksibel og gjør det mulig å skape kostnadseffektive løsninger for automatisert håndtering, fylling, merking, transport og sporing av alle typer «free flowing» bulkmaterialer, slik som kjemikalier, mineraler, gjødsel, fiske- og dyrefôr, sukker, mel og frø.

-  Gjennom å tilpasse systemet til spesifikke bransjetekniske krav, skaper vi løsninger som gir optimal kost/nytteverdi for kunden. Hittil har vi levert over 140 Portabulk®-anlegg totalt. Nå opplever vi økende etterspørsel i flere markeder, også utenfor Europa. Vi ser derfor optimistisk på fremtiden for vår teknologi, våre standardiserte løsninger, og vår evne til å utarbeide gode prosjekter sammen med våre kunder, avslutter Johnstone.

For mer informasjon, kontakt:

Tim Johnstone, Regionsdirektør, Goodtech Solutions, tlf. +47 815 68 600, e-post: tim.johnstone@goodtech.no.

Hans Vedde, Konserndirektør, Goodtech Solutions, tlf. +47 815 68 600, e-post: hans.vedde@goodtech.no.

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca NOK 2,4 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.