Gå videre til innhold
Dunlop Europe offentliggjør dimensjonssortimentet for nye RoadSmart III touringdekk – lanserer unik sportssegmentvariant.

Pressemelding -

• 16 dimensjoner
  • 91 % av Sports Touring-markedet dekkes av dette sortimentet
  • Standardspesifikasjon for GT til mellomtunge sykler
  • Spesiell SP-variant for lette roadsters og sportssykler

Dunlop Motorcycle Europe (www.dunlopmotorcycle.eu) har offentliggjort dimensjonssortimentet for sitt nye Sport Touring-dekk – RoadSmart III, som vil komme i salg i januar 2016.

Dunlop Europes RoadSmart III-serie vil omfatte 18 dekkspesifikasjoner i 16 dimensjoner. Dette gir en markedsdekning på 91 % – som er første gang for Dunlop i denne voksende sektoren.

Sortimentet for den nye serien vil omfatte et valg av konstruksjoner i to av de viktigste dimensjonene for bakdekk – 180/55ZR17 og 190/55ZR17. Dette gir brukerne mulighet til å velge enten standard RoadSmart III til bakdekket for å dekke behovet på tunge GT-sykler til mellomtunge sykler, eller en spesiell SP-versjon (sport) som er spesielt konstruert for å passe de spesielle egenskapene for lettere, nakne sykler og sportssykler.

Andy Marfleet, markedsføringssjef hos Dunlop Europe Moto, forklarte grunnlaget for den nyskapende sortimentssegmenteringen: «Produktkravene for RoadSmart III er veldig annerledes enn for tidligere generasjoner av dekk. Markedet for Sport Touring-sykler har blitt mer variert, og vi er det første dekkselskapet som tilbyr et GT-dekk som er utviklet for tyngre Touring-sykler, som standardmodell for hele sortimentet. 10 av de 12 RSIII-bakdekkene som vi produserer, vil egne seg for tunge til mellomtunge sykler, og de to ekstra bakdekkene er enkeltlagskonstruksjoner for lettere, mer sporty sykler. Med de to spesifikasjonene kan brukerne velge hvilket dekk som passer best til deres sykler.»

For å hjelpe brukerne å ta et informert valg, vil den offisielle, Dunlop-godkjente monteringslisten vise enten «Standard» eller «SP» som anbefalt dekk.

Sammenlignet med dagens dekk har Dunlop både for standard- og SP-versjonen av det europeiske RoadSmart III fokusert på å forbedre kjørelengden og slitasjen, redusere oppvarmingstiden og forbedre grepet på vått underlag. «En serie ned nyvinninger er utviklet, og vi gleder oss til å fortelle om denne tekniske innovasjonen når dekket lanseres for pressen i mars 2016», legger Andy til.

Begge variantene av RoadSmart III har blitt gjennomgående testet, og produksjonen har begynt på selskapets europeiske hovedsenter for utvikling av motorsykkeldekk i Frankrike foran denne lanseringen.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 66,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 49 anlegg i 20 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.