​​​FMX4Ever-teamet skal kjøre med Dunlop Geomax MX52 og Geomax MX71 i 2015

​​​FMX4Ever-teamet skal kjøre med Dunlop Geomax MX52 og Geomax MX71 i 2015

Markerer begynnelsen på Dunlops og FMX4Evers strategiske partnerskap

Oslo, 23. april 2015 – Dunlop, en av verdens ledende produsenter av motorsykkeldekk, kunngjør i dag at de vil støtte det Red Bull-sponsede motocrossteamet FMX4Ever. Som en del av dette nye partnerskapet vil Dunlop levere avanserte off-road dekk til teamet. Begge parter ser støtten som et første trinn i et strategisk partnerskap som de har som mål å bygge videre på i fremtiden.

Dunlop er glade for å kunne støtte våghalsene i FMX4EVER, som ligger helt i front når det gjelder internasjonaliseringen av FMX-sporten (Freestyle Motocross). FMX, som har sin opprinnelse i fjellene i det sørligeCalifornia, begynte midt på 90-tallet, da legendariske førere som Mike Metzger og Jeremy McGrath utmerket seg, og har funnet sin plass på den internasjonale arenaen de siste årene.I dag er FMX4EVER det største internasjonale freestyle motocross-teamet i verden, og deltar i over 60 arrangementer hvert år. Med det største logistikksystemet i FMX-verdenen har teamet klart å ikke bare være høyst konkurransedyktig fra dag til dag, men også å vinne 4 FIM IFMXF-verdensmesterskap , sette 3 verdensrekorter og ta 11 X-Games-medaljer og en Red Bull X-Fighters-mesterskapstittel.

«Med talentfulle teammedlemmer fra New Zealand, Sør-Afrika, USA og hele Europa beviser FMX4Ever-teamet, som har sin base i Belgia, konstant at «umulig» er et ord de ikke forstår», sier Andy Marfleet, markedsføringssjef for EMEA hos Dunlop Motorcycle. «Jeg er overbevist om at Dunlops Geomax MX52 og MX71 vil passe førerne utmerket for å ta neste spektakulære hopp, i både bokstavelig og billedlig forstand. Mange av verdens beste FMX-førere velger våre MX52- og MX71-dekk, siden de passer behovene for freestyle motocross-førere og har de egenskapene de trenger.»

Geomax MX71 for hardt terreng og MX52 for middels hardt terreng tar avansert teknologi ut i felten og til FMX4Ever-teamet. Både for- og bakdekksmønster er retningsinnrettet og gir gode bremse- og akselerasjonsegenskaper, som er nøyaktig hva som trengs på ramper og

hoppmottak. Duoen MX52 og MX71 gir FMX4EVER-teamet mulighet til å prestere på alle typer underlag fra hardpakket jord via sanddekket asfalt til stålramper. FMX4Ever-teamet vil bruke Geomax MX52 og MX71 80/100-21 på forhjulene og MX52 og MX71 110/90-19 på bakhjulene.

«The Dunlop Geomax MX52 og MX71 er en vesentlig del av vår strategi for å sørge for at vi kan prestere effektivt. Disse dekkene med sin imponerende trekkraft hjelper oss å takle de mest krevende hopp med fart og eleganse. Vi ser disse dekkene som et stort skritt i vårt partnerskap for å kunne gjennomføre den neste serien med banebrytende prestasjoner», sier Jimmy Verburgh som arbeider med prosjektledelse og markedsføring hos FMX4Ever.

Som en del av dette samarbeidet vil Dunlop gi tilgang til sine 125 års teknologiske erfaring, som bygger på deres motorsportekspertise fra mesterskap som 500cc, 250cc og 125cc GP World Championships og World Superbike.

«Dunlop har en arv med å bruke avansert teknologi til å støtte førerne så de kan nå lenger. Jeg gleder meg til fantastiske nye prestasjoner takket være dette samarbeidet», sier Jimmy Verburgh.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 69,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 52 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.