Goodyear Sightline første intelligente dekkløsning for last-mile-leveranse

Goodyear Sightline første intelligente dekkløsning for last-mile-leveranse

Goodyears nye dekkintelligensteknologi, Goodyear SightLine, retter seg i første rekke mot flåter

Goodyear Tire & Rubber Company, en leder innen tilkoblet mobilitet, kunngjorde i dag sin første dekkintelligensløsning for flåter med nyttekjøretøy, Goodyear SightLine.

Goodyear SightLine vil bidra til sømløs, trygg og pålitelig mobilitet og begynner med nyttekjøretøy som brukes innen felttjenester, anleggsbransjen og last-mile-leveranser.

Senere i år vil Goodyear SightLine også bli tilgjengelige for Goodyears originalutstyrskunder og nye flåte-og mobilitetsleverandører.

Goodyear SightLine blir i utgangspunktet tilgjengelig i Nord-Amerika og Europa. Dekket bruker sensorer med skybaserte algoritmer til å kommunisere med flåteoperatørene i sanntid.

Goodyears egenutviklede forutsigende vedlikeholdsteknologier kan bidra til å håndterer mange utfordringer som sjåfører og flåteoperatører står overfor i dag. Som å forutsi driftsfeil, minimere nedetid og overvåke lufttrykk og dekkslitasje for økt sikkerhet og mer kostnadseffektiv mobilitet.

«Som en smartklokke overvåker helsedata som puls og oksygennivå, overvåker Goodyear SightLines dekkintelligens dekkenes helse», sier Chris Helsel, Senior Vice President, Global Operations og Chief Technology Officer. «Goodyear SightLine eliminerer problemene med å forstå dekk og leverer proaktiv mobilitetskunnskap for å formidle når dekkene trenger service eller å byttes ut.»

Goodyear har akkumulert milliarder med testmil for dekkløsninger drevet av Goodyear SightLine via pilotprosjekter, og etablerer med denne lanseringen grunnarbeidet for en fremtid med tilkoblede dekk der hvert dekk leverer intelligens. Goodyear har formulert et mål for selskapet om å ha dekkintelligens i alle nye produkter innen 2027.

I fremtiden vil Goodyear SightLine-teknologien ikke bare gi tilbakemelding om dekket, men også om veiforholdene, og dermed gi mulighet for tilkoblet, selvkjørende mobilitet. Tidlige tester har vist at integrering av Goodyear SightLine-teknologi i et kjøretøys kontrollsystem kan redusere tapet av bremseevne med ca 30 %.

Gå til www.goodyearsightline.comhvis du vil ha mer informasjon.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 72 000 ansatte og produserer sine produkter på 54 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.