Gå videre til innhold
Goodyear styrker dekkporteføljen for lette kommersielle kjøretøyer for å holde flåtene i gang

Pressemelding -

Goodyear er i gang med å styrke dekksortimentet for lette kommersielle kjøretøyer ved å introdusere en utvidet Cargo-dekkserien i Premium-segmentet med pålitelige kvalitetsdekk av beste kvalitet som gir flåtene en løsning som bidrar til å redusere nedetiden og holde dem på veien.

Gjennom 2023 vil til sammen 12 nye dimensjoner bli tilgjengelige fordelt på Goodyear EfficientGrip Cargo 2 og Goodyear UltraGrip Cargo mens Goodyear fortsetter å møte de høye kravene fra kunder på både sommer- og vintermarkedet.

Premium-dekkmarkedet for lette kommersielle kjøretøyer forventes også å vokse med 4,2 % innen 2028, noe som gir konstante muligheter til å forbedre effektiviteten med førsteklasses produkter og løsninger1.

Originalutstyr

Goodyear er dekket som velges som originalutstyr til flere produsenter av lette kommersielle kjøretøyer. Nylig valgte Volkswagen Goodyear som dekkleverandør til ID.Buzz2 og ID.Buzz Cargo3. På andre kanter leveres Mercedes Sprinter4 og EQV5 med de nyeste Goodyear-dekkene som originalutstyr for alle årstider.

Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe hos Goodyear: «Vi tror markedet for lette kommersielle kjøretøyer vil fortsette å vokse gjennom dette tiåret, so Goodyear fortsetter å fornye seg med dedikerte teknologier for dette spesifikke segmentet. Ved å bruke Premium-dekk som gir pålitelighet og holdbarhet kan flåtene oppnå kostnadsbesparinger med redusert nedetid.»

------------------

1. Goodyears interne prognose basert på Europool-data. Europa, ikke inkludert Tyrkia og Russland.
  2. VW ID.Buzz (VW418): 235/60R18 103T UG PERF + (+) ST (FORAN); 255/55R18 105T UG PERF + (+) ST (BAK); 235/50R20 104T UG PERF + (+) ST (FORAN); 265/45R20 108T UG PERF + (+) ST (BAK)
  3. VW ID.BuzzCargo (VW418): 235/60R18 103T F1 ASY5 (+) (FORAN); 255/55R18 105 T F1 ASY5 (+) (BAK);
  4. Mercedes Sprinter (VS30): 195/75R16C 107R EFGRIP CARGO
  5. Mercedes EQV (VS20): 245/55R17 106H XL F1AS5 MOV; 245/55R17 106H XL UG PERF+ MOV

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 74 000 ansatte og produserer sine produkter på 57 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.