Gå videre til innhold

Pressemelding -

Publikumsdebut for den nye Goodyear Eagle F1 SuperSport-serien på den internasjonale bilmessen i Geneve 2019

• Goodyears SuperSport-serie er motorsportinspirerte dekk som kan brukes både på bane og vei.
  • Oppfyller behovene i det voksende UUHP-segmentet (ultrahøy ytelse)

Etter kunngjøringen på slutten av fjoråret presenterer Goodyear nå sitt nye flaggskipdekk på den internasjonale bilmessen i Geneve 2019. Publikum på bilmessen vil kunne se Goodyear Eagle F1 SuperSport, Eagle F1 SuperSport R og Eagle F1 SuperSport RS med egne øyne.

Dekkene tar i bruk nyskapende teknologier og materialer som gir betydelige forbedringer på bremselengder og rundetider uten at det går på bekostning av mer usynlige elementer for kjøreopplevelsen, for eksempel veikontakt i svinger, under bremsing og ved utbrudd.

Goodyear SuperSport-serien

Eagle F1 SuperSport utnytter Goodyears erfaringer fra motorsporten med overlegent grep og håndtering. Responsive retningsendringer sikres med de stive slitebanerillene, mens et massivt, lukket mønster på dekkets skulder gir kontroll under belastningsoverføring i svingene. En ekstra stiv sideveggdesign forbedrer håndteringen ytterligere uten at det går merkbart ut over komforten. Selv om dekkene hovedsakelig er utviklet med tanke på tørre forhold, har Goodyear på nyskapende måte også tatt hånd om kjøreegenskapene på vått underlag ved å ta i bruk en multigummiblanding som gjør ytre deler av slitebanen optimalisert for tørre forhold, mens tre segmenter langs midtlinjen blir optimalisert for vått underlag. Dette fører til at sjåførene trygt kan presse hardere gjennom svingene på tørre veier, samtidig som de får eksepsjonelt gode bremseegenskaper på vått underlag.

Eagle F1 SuperSport R forsterker veigrepet og styrepresisjonen ytterligere både på og veien og på banen. Veigrepet forbedres ved hjelp av en gummiblanding med stor friksjon som gir eksepsjonelt godt grep på tørt underlag, mens den gode svingstabiliteten sikres med broer i det indre sporet i slitebanemønsteret for å redusere deformering av mønsterblokkene ved ekstreme svingkrefter. Styrepresisjon og veikontakt er også forbedret ytterligere ved å optimalisere dekkets fotavtrykk for en mer konsekvent trykkfordeling.

Eagle F1 SuperSport RS er Goodyears mest motorsportfokuserte dekk, utviklet for å presse grensene på banen, samtidig som det er lovlig å bruke på veien. En svært spesialisert gummiblanding som brukes i motorsport, gir ultimat veigrep og ekstreme ytelsesnivåer på tørt underlag.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 64 000 ansatte og produserer sine produkter på 47 anlegg i 21 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.