Vi presenterer nye dimensjoner i den MXGP-vinnende Dunlop Geomax-serien

Vi presenterer nye dimensjoner i den MXGP-vinnende Dunlop Geomax-serien

Dunlops Geomax®-serie med dekk har hatt en overveldende suksess siden lanseringen. I 2015 brukte både Shaun Simpson, Gautier Paulin og Ryan Villopoto Dunlop Geomax-dekk på VM- og Grand Prix-nivå for å vinne MXGP-seire dette året. Blant de profesjonelle i USA har Geomax MX32- og MX52-mønstrede dekk vunnet alle nasjonale Supercross- og motocrossmesterskaper i fire år på rad.

Nå kommer enda flere gode nyheter til motocrossførerne: Geomax MX3S og MX52 blir snart tilgjengelige i 18-tommersdimensjoner for bakhjul.

«Vi har hatt etterspørsel fra terrengkjørere som vil ha de samme MXGP-vinnende resultatene og egenskapene med 18-tommersdekk som brukerne av 19-tommers bakdekkene Geomax MX-serien får, så nå lager vi 18-tommersdimensjoner i januar 2016», sier Andy Marfleet, markedsføringssjef hos Dunlop Motorcycle for EMEA-regionen.

Nytt navn på MX32

Som en del av denne utvidelsen av serien har vi endret navn på Geomac MX32-dekkene. Dunlop Geomax MX32 heter fra nå av Geomax MX3S. Ved å legge til «S» sier vi at dekket er beregnet på myk til blandet bruk. Det er imidlertid bare navnet som er endret, dette er det samme dekket som har vunnet en lang rekke mesterskap, og nå er det tilgjengelig for enda flere førere i 18-tommersdimensjoner.»

Geomax MX52 vil være tilgjengelig i 100/100-18 og 110/100-18, og i tillegg til disse vil Geomax MX3S også bli tilgjengelig i 120/90-18. Begge disse dekkene har den samme teknologien som har gjort dem til favoritter blant både profesjonelle og amatører, og begge dekkene har vist sin styrke og vunnet VM-løp på en rekke sykler, inkludert KTM, Kawasaki og Honda.

• Geomax MX3S dekker mykt til middels terreng, mens MX52 er best i middels til hardt terreng.
  • Overlegent grep på flere typer underlagt fra blokk-i-blokk-mønsterknotter.
  • Forbedret håndtering og forbedret knottslitasje med mer fleksibilitet og mindre knottriving med fordypningskonstruksjon i stammen.
  • Overlegen absorbering av humper med en dempende kontrollgummiblanding i sideveggene og fordypningskonstruksjon i stammen som bidrar til å dempe for sprett og fungere som en fjæringskomponent slik at dekket kan følge baneunderlaget bedre.
  • Retningsinnrettet mønster på fordekket gir bedre grep og styrefølelse.
  • Hvis du ønsker mer informasjon om Dunlop, kan du gå til www.dunlop.eu

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 66,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 49 anlegg i 20 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.