GS Bildeler er igjen sertifisert som en Great Place to Work-bedrift

GS Bildeler er igjen sertifisert som en Great Place to Work-bedrift

For fjerde gang på rad oppnår GS Bildeler så gode resultater i medarbeiderundersøkelsen at de blir Great Place to Work-sertifisert. Det betyr at de ansatte opplever arbeidsplassen som god i henhold til en global standard som måler troverdighet, rettferdighet, respekt, stolthet og fellesskap.

- Dette er våre fantastiske medarbeideres fortjeneste! Sertifiseringen er et resultat av vårt systematiske arbeid med arbeidsmiljø og kommunikasjon, og gir et tydelig utrykk for høyt engasjementet, motivasjon og samhold i organisasjonen. Selv om snittresultatene er meget gode og høye, er det større forskjeller mellom lokasjoner og avdelinger, og det er flere områder å ta tak og jobbe med fremover. Vi skal jobbe knallhardt for å styrke resultatene i kommende år, sier adm. direktør i GS Bildeler, Sven Skogheim.

Great Place to Work er en global standard for å måle tillit til ledelse, medarbeidernes opplevelse av stolthet av hva vi oppnår og felleskap med kollegaer. Undersøkelsen er ikke bare en tilstandsrapport, men blir et grunnlag for handling.

- Et godt arbeidsmiljø er kanskje den viktigste suksessfaktoren vår. Vi tar tilbakemeldingene fra våre medarbeidere på største alvor, og undersøkelsen har blitt et av våre viktigste verktøy for å jobbe med arbeidsmiljøet. Det å jobbe for et godt arbeidsmiljø er et kontinuerlig arbeid, og vi gleder oss til å beholde og forsterke den gode GS-kulturen fremover. I tillegg er sertifiseringen et sterkt og viktig signal til dem som ønsker seg til oss, fortsetter Skogheim.

Sven Skogheim, GS Bildeler
Det å jobbe for et godt arbeidsmiljø er et kontinuerlig arbeid, og vi gleder oss til å beholde og forsterke den gode GS-kulturen fremover. I tillegg er sertifiseringen et sterkt og viktig signal til dem som ønsker seg til oss, sier adm. direktør i GS Bildeler, Sven Skogheim.

Ifølge Great Place To Work kjennetegnes de beste arbeidsplassene av at medarbeiderne har tillit til arbeidsgiver, er stolte over jobben de gjør og føler fellesskap med kollegene sine.

- En tillitsbasert kultur vil sikre at medarbeidere, uavhengig av nivå og rolle, er med på å bidra til virksomhetens utvikling. Great Place to Work-sertifiseringen kommer ikke lett. Vi har jobbet med GS Bildeler over tid, og resultatene snakker for seg selv. Gjennom systematisk måling, analyse og sitt fokus på kontinuerlige forbedringer har GS vist at mennesker og kultur prioriteres høyt. Vi gratulerer nok en gang med sertifisering som et «Great Place To Work», sier Jannik Krohn Falck, administrerende direktør i Great Place to Work.

Noen av påstandene vi har best resultater på (tallene i parentes viser antall medarbeidere som har gitt toppskår på påstanden):

• Ledelsen aksepterer hendelige uhell/feiltakelser som en del av arbeidslivet (89%)
  • Jeg har mulighet til å ta fri når jeg mener det er nødvendig (93%)
  • Jeg blir behandlet rettferdig uavhengig av min stilling på arbeidsplassen (91%)
  • Medarbeidere her blir rettferdig behandlet uavhengig av kulturell eller etnisk tilhørighet (95%)
  • Medarbeidere her blir rettferdig behandlet uavhengig av kjønn (96%)
  • Medarbeidere her blir rettferdig behandlet uavhengig av seksuell legning (95%)
  • Jeg er stolt av å fortelle andre at jeg arbeider her (89%)
  • Jeg synes de måtene vi bidrar til samfunnet på er bra (89%)
  • Jeg kan være meg selv her på arbeidsplassen (91%)
  • Som ny i denne virksomheten, føler man seg velkommen (96%)
  • Jeg har tydelige mål for arbeidet mitt (95%)
  • Vi samarbeider godt på tvers av avdelinger (89%)

Sertifisering i tre land

GS Bildeler gjennomførte undersøkelsen sammen med resten av selskapene i Hedin Automotive. På grunn av svært gode resultater i årets undersøkelse oppnår konsernet Great Place to Work-sertifisering i tre land. Bavaria Norge, Bavaria Sverige, GS Bildeler, Hedin Performance Cars Norge, Hedin Performance Cars Sverige og Koed i Danmark kan alle skilte med sertifisering som Great Place to Work-bedrifter.

Om GS Bildeler

GS Bildeler er Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW og MINI. Firmaet er en del av Hedin Automotive som er et heleid datterselskap av svenske I.A Hedin AB. GS Bildeler ble startet i 1993 i fiskeværet Bud utenfor Molde. Hovedkontoret ligger i Bud og har avdelinger i Oslo, Bergen og Trondheim. GS Bildeler omsatte i 2020 for over 272 millioner NOK og har ca. 60 ansatte.

Hedin Automotive er et heleid datterselskap av svenske I.A. Hedin Bil AB. Bavaria, en av Nordens største forhandlere av BMW og MINI, inngår i selskapet sammen med Hedin Performance Cars AB (Porsche i Norge og Sverige) og GS Bildeler – Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW. Hedin Automotive omsatte i 2020 for over 9,5 milliarder NOK, og sysselsetter flere enn 1 000 ansatte.

Om Hedin Bil AB

I.A. Hedin Bil er en av Europas største privateide bilforhandlere. Porteføljen inkluderer over 30 varemerker, og selskapet tilbyr full service for både private og bedriftskunder. Finansiering, service og forsikring er noen av komponentene i den komplette porteføljen. Hedin Bil er representert på drøyt 120 steder i Sverige, Norge, Belgia og Sveits. www.hedinbil.se

® I.A. Hedin Bil er et registrert varemerke eid 91% av Hedin Group og 9% av Ingemar Hedin.

Hedin Bil Group er en del av Hedin Group Group sammen med bl.a. Klintberg & Way, Mabi Mobility, Car to Go Sweden, Hedin Motor Company og Tuve Bygg. Hedin Group er også partner i Lasingoo, Consensus Asset Management og iMove. Konsernets omsetning for rullerende 12 måneder anslås til å beløpe seg til cirka 35 milliarder SEK, og antall ansatte er cirka 3 600. www.hedingroup.com

Relatert innhold