SLURP er et nytt slush-konsept laget med ekte fruktjuice fra Hennig-Olsen Is

Hennig-Olsen Is lanserer neste generasjon slush

Hennig-Olsen Is lanserer SLURP – en forfriskende og naturlig slush, laget med ekte fruktjuice og kun naturlige farger. SLURP er utviklet i samarbeid med Lerum og lanseres i mai 2018.

– Markedet er i stadig endring. Iskrem konkurrerer ikke lenger bare mot annen iskrem, men også mot blant annet snacks, frosne desserter og andre leskedrikker. Vi mener å ha skapt et unikt alternativ med SLURP for dagene du ikke velger iskrem, men fortsatt vil ha noe forfriskende i varmen, forteller Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør hos Hennig-Olsen Is.

Familiebedrifter med felles verdier
SLURP er utviklet i samarbeid med Lerum, landsdekkende kjent for saft og syltetøy laget på frukt og bær. I likhet med Hennig-Olsen Is er også Lerum en familieeid bedrift med lange tradisjoner.

– Samarbeidet har vore veldig spennande. Vi er begge familieeigde bedrifter som gjennom fleire generasjoner har vidareført kunnskap og lidenskap om korleis vi lagar smakfulle produkt i kvar våre kategoriar. Når Saftbygda møter sørlandsidyll med SLURP så får vi etter vår meining det beste frå to verdenar i eit kjempegodt produkt, sier Trine Lerum Hjellhaug, administrerende direktør i Lerum.

Naturlige smaker og farger
SLURP er laget med ekte fruktjuice og smaker deretter: friskt og naturlig. Konsentratet produseres hos Lerum i saftbygda Sogndal, og samtlige SLURP-smaker er helt fri for AZO-farger. Naturlig frukt- og grønnsaksjuice gir farge og tydelig smaksindikasjon på de åtte variantene: bringebær, appelsin, sitron og lime, grønt eple, jordbær, mango, pære og cola. Også smaken «cola» er fri for unaturlige fargestoffer, farget med blant annet rødbetjuice for å gjenskape den mørkebrune, gjenkjennelige fargen.

– Vi er veldig godt fornøgde med produktet som er utvikla, og synes det er flott at norske forbrukarar no skal få moglegheit til å velje ein slush som er laga av ein skikkelig god råsaft frå frukt og bær, sier Hjellhaug.

Miljøvennlig emballasje
SLURP-konsentrat leveres i 1,5 liter standard PET-flasker med pant. Disse inngår i standard panteordning og bidrar dermed til minimalt avfall og forsøpling av miljøet.

– I dag sorterer vi 95 % av alt avfall på fabrikken, og det er vi stolte av. Vi har satt oss mål om å bli en klimanøytral bedrift innen 2020 og tenker gjenvinning i hele verdikjeden, sier Hennig-Olsen.

Lanseres i mai
Med snart 100 års erfaring med iskremproduksjon, ser Paal Hennig-Olsen frem til å lansere sin nye slush-innovasjon med safteksperten Lerum på laget. – Vår erfaring med iskrem er at godt håndverk og kvalitetsråvarer gir best resultat. Dette har vært grunnlaget for utviklingen av SLURP, og Lerum har vært vår nøkkelspiller i prosessen, forteller Hennig-Olsen.

– Vi har alltid meint at ekte vare smakar best, og føler oss trygge på at Hennig-Olsen vil lukkast godt med denne lanseringa, sier Hjellaug.