36V MULTI VOLT bordsag C3610DRJ

HiKOKI utvider sortimentet med to nye bordsager. Batteri- eller ledning? Du velger!

HiKOKI utvider sitt sortiment av trebearbeidende verktøy med to pålitelige og kraftfulle bordsager. Begge med høy kapasitet og fleksibilitet.

Bordsager er et perfekt redskap når du skal kløyve og kappe lange, rette snitt i store arbeidsemner. Sagen kan med fordel også brukes til finsnekring som krever høy presisjon og finish.

HiKOKI lanserer to nye fleksible bordsager med sagbladdiameter 254 mm. Begge sager har høy kapasitet med kløyvebredde på 880 mm til høyre og 440 mm til venstre. Maksimal skjære-/kuttedybde er 79 mm - og takler derfor godt saging i tykke materialer.

Bordforlengeren gir en stor støtteflate og du kan enkelt kappe gulvplank, grovere tresorter eller langsgående snitt i gulvpaneler. Parallellanlegg med tannhjulstyring gjør det enkelt å stille inn nøyaktig skjærebredde. For høyest mulig sikkerhet er både10RJ og C3610DRJ er utstyrt med nødstopp.

Den elektriske bordsagen C10RJ har motorbrems som stanser motoren innen 3 sekunder etter at den er slått av.
Mykstart-funksjonen sikrer en smidig start med høy presisjon og lavere lydnivå. Med enkel justering av sagbladets høyde og gjæringsvinkel. Den kraftige motoren på  1500 watt, gjør det mulig å bearbeide eik og annet kompakt trevirke raskt og presist.
Sagen er enkel å transportere og oppbevare da sagen med påmontert sagbord inkl ben og hjul er sammenleggbart.

Den batteridrevne 36V MULTI VOLT bordsagen C3610DRJ kombinerer ledningsfri fleksibilitet og frihet med suveren kraft tilsvarende en elektrisk drevet sag. (Bordsagen kan også brukes med elektrisk kraft dersom du ønsker å spare batterikraft eller skal jobbe mer stasjonært/over lengre tid med adapter ET36A (selges som tilleggsutstyr). Med MULTI VOLT-batteri BSL36B18 kapper du ca 97 meter i 12,7 mm tykk sponplate eller ca 23 meter i 38 mm tykk furu (linjære kapp) på en batterilading. Sagen er sikker i bruk med motorbrems som stanser motoren innen 3 sekunder etter at den er slått av.  Den kraftige børsteløse motoren i kombinasjon med MULTI VOLT batteriteknologi sikrer at sagen sager jevnt selv under høy belastning. Mykstart-funksjonen sikrer en smidig start med høy presisjon og lavere lydnivå. Med enkel justering av sagbladets høyde og gjæringsvinkel.

CJ3610DRJ leveres uten batterier, lader og sagbord. Passende MULTI VOLT-batteri er fortrinnsvis BSL36B18 med makseffekt på 1.440W, men sagen kan også brukes med BSL36A18 som har makseffekt 1.080W. Batterier, lader og sagbord selges separat.

Tekniske spsifikasjoner:
Effekt:
Hastighet ubelastet:
Maks gjæringsvinkel:
Maks kløyvebredde (h/v):
Maks kappedybde v. 900 / 450:
Bordstørrelse:
86,6
99,6
30,5 kg (inkl. batteri)

Bruk ditt batteridrevne 36V verktøy med ledning, om du vil.
Få den ultimate fleksibilitet og brukervennlighet med dine batteridrevne verktøy i kombinasjon med Hybridadapteren ET36A.
Bruk verktøyet med batteri når du ønsker bevegelsesfrihet uten den irriterende ledningen i veien. Når du skal jobbe stasjonært bytter du enkelt over til strømdrift og sparer batterikraften til du trenger å være litt mer mobil. Adapteren kan brukes med både strømaggregat og skjøteledning.

Dette er MULTI VOLT
HiKOKI satser stort på å gi proffbrukeren full mobilitet og frihet på arbeidsplassen - en trådløs hverdag. MULTI VOLT 36V har kraft som med ledning, men gir trådløs mobilitet og frihet. I tillegg til høy kraft har MULTI VOLT batteriet samme kompakte størrelse og lave vekt som dagens 18V. Man beholder dermed fordelen med lette og ergonomiske verktøy, men med doblet kraft som med ledning. Proffbrukeren trenger dermed ikke lenger å bruke ledningsverktøy for krevende jobber, men kan kombinere alle sine elverktøy i en og samme batteriplatform MULTI VOLT, som er kompatibel med Hitachi/Hikoki 18V serie. Les mer om MULTI VOLT her

Fem gode grunner til å velge 36V og MULTI VOLT

1. Kraft – Kraften til ledning. Friheten med batteri.
2. Sikkerhet - ingen ledning som er i veien.
3. Kompatibilitet – batteriet passer både 18V og 36V.
4. Løsningsorientert – ett verktøy kan erstatte to.
5. Ergonomi – 36V verktøy er like kompakte og lette som 18V.

For ytterligere informasjon, se www.hikoki-powertools.no eller kontakt Nordisk produktsjef Måns Hermelin.