MWC 2024 –  Huawei presenterer en imponerenede "Fashion Forward"-produktrekke

MWC 2024 – Huawei presenterer en imponerenede "Fashion Forward"-produktrekke

Mobile World Congress (MWC) 2024 åpnet idag 26. februar i Barcelona, Spania. Under arrangementet presenterte Huawei en rekke førsteklasses, motebevisste og teknologidrevne flaggskipprodukter, som fanget gjestenes oppmerksomhet. Spesielt HUAWEI Mate 60 RS ULTIMATE DESIGN, HUAWEI FreeClip og HUAWEI WATCH GT 4 fikk oppmerksomhet under den kjente teknologikongressen. Huaweis stand var delt inn i ULTIMATE DESIGN, Fashion Forward, XMAGE, Creation of Beauty og helse og treningsscenarioer, som demonstrerte hvordan Huaweis løsninger har integrert ny teknologi i dagliglivet. Samtidig som selskapet fortsetter å investere i teknologiinnovasjon, jobber Huawei for ytterligere gjennombrudd for sine kunder.

"Huawei vil fortsette å utmerke seg som et globalt, premium, motebevisst og teknologidrevet merke", sa Kevin Ho, COO for Huawei Consumer Business Group. "I 2024 vil vi fokusere på forskningen og utviklingen av våre smart-enheter innenfor trening og helse. Dette vil gjøre innovative produkter og tjenester lettere tilgjengelig for brukere verden over, og være banebrytende for fremtidens forbrukerteknologi."

I løpet av det siste året har Huawei CBG gjort store fremskritt på det globale markedet innenfor bærbart tilbehør, lyd, nettbrett, PC og telefoner, ved å lansere en rekke førsteklasses, motebevisste og teknologidrevne produkter. Huawei har holdt lanseringseventer for flaggskipprodukter verden over, og jobbet for å øke sin globale tilstedeværelse som et premium merke.

Flaggskip-smarttelefonene, som ble lansert i 2023, inkluderte HUAWEI Mate 60-serien og HUAWEI Mate X5. Begge bidro til å gjøre Huawei til en ledende aktør på markedet, og underbygget Huaweis bransjeledende, teknologiske styrke for hele verden. Huawei avduket også ULTIMATE DESIGN, med et fokus på estetikk, håndverk og teknologiske innovasjoner, for å få Huawei til å skille seg ut fra mengden. Ifølge Counterpoint Research's nyeste rapport, økte Huawei sin markedsandel med 5% på det globale smarttelefonmarkedet i 2023. I de første to ukene av 2024 rangerte Huawei som nummer en på det kinesiske markedet innenfor salg av smarttelefoner. Ved utgangen av 2023 oversteg det globale salget av Huawei smarttilbehør 150 millioner, og selskapet har rangert fremst på det kinesiske smartklokkemarkedet i fem år på rad. HUAWEI Health App har en brukerbase på over 450 millioner.

Fashion Forward

Huaweis "Fashion Forward" utstillingsområde på MWC fikk ros, og fremhevet Huaweis fokus på å bygge et førsteklasses motebevisst merke. I 2023 avduket Huawei sin "Fashion Forward" -kampanje, med mål om å skape trendy og sunne livsstiler for alle sine forbrukere. Selskapet har forpliktet seg til å utvikle sitt design for hvert nylanserte produkt, og er dedikerte til å tilby førsteklasses, motebevisste og teknologidrevne produkter ved hjelp av premium materialer, unikt design og avanserte produksjonsteknikker. Under utviklingen av HUAWEI Mate 60 RS ULTIMATE DESIGN, gjennomgikk hver telefon en 1400°C kalsineringsprosess, i løpet av de 60 dagene produktet var under produksjon. HUAWEI WATCH ULTIMATE DESIGN er Huaweis første gullbelagte smartklokke. Den har 18K gull og Zirconium-basert Liquid Metal. HUAWEI FreeClip er Huaweis første ørepropper som kommer med C-bridgedesign. Dette designet er meget holdbar og stabil, gir en pustende brukeropplevelse samtidig som øreproppene beholder sitt originale og unike utseende. HUAWEI WATCH GT 4 kommer i en åttekantet form, som fremhever hver intrikate overflatedetalj.

Hittil har Huawei etablert forskningssentre i Paris, Milano og London, for å få innsikt i design-trender fra forskjellige kulturer, hentet fra et mangfold av tradisjoner fra både øst og vest. Forskningssentrene fungerer som globale plattformer for en kontinuerlig fremgang innenfor teknologi og design.

Smarttilbehør med avansert helsestyring

Huaweis helse og treningsbaserte utstillingsområde tiltrakk seg også oppmerksomheten til de tilstedeværende gjestene. Smarttilbehør er en av de mest avgjørende sektorene i Huaweis CBG globale virksomhet. I 2023 lanserte Huawei en rekke flaggskip smarttilbehør, inkludert HUAWEI WATCH Ultimate, den første daglige smartklokken som støtter toveis BeiDou-satellittmelding, HUAWEI WATCH 4, som avduket den helt nye Health Glance-funksjonen1 , HUAWEI WATCH GT 4 som kom med helt nye Activity Rings og Stay Fit- appen, og HUAWEI WATCH ULTIMATE DESIGN, den første gullbelagte smartklokken som noensinne er laget. Huawei har gjort kontinuerlige gjennombrudd innen teknologi, estetikk og helse, og er blitt anerkjent av globale forbrukere verden over. Tre måneder etter lanseringen, oversteg det globale salget av HUAWEI WATCH GT 4 over 2,5 millioner enheter, noe som gjorde HUAWEI WATCH GT 4 til Huaweis mest solgte smartklokke.

Etter å ha fordypet seg i smartteknologiindustrien i over et tiår, har Huawei utviklet sin egen TruSeen™-teknologi. Denne teknologien posisjonerer selskapet som en ledende aktør, og Huawei har siden utsendt over 800 patentsøknader. I oktober 2023 avduket Huawei sitt tredje helseforskningssenter — Huawei Finland Health Lab. Selskapet har også bygget over 10 globale R&D-sentre, og har som mål å fortsette å lede veien ved å introdusere avanserte helse og treningstjenester, samt gjøre smartteknologi tilgjengelige for alle.

I 2024 vil Huawei prioritere tre helseutfordringer: søvn, blodtrykk og mental helse. Gjennom disse prioriteringene vil Huawei tilby mer nøyaktige, praktiske og omfattende løsninger for sine forbrukere.

Et unikt nettbrett

I 2023, et tiår etter lanseringen av sitt første nettbrett, hadde Huawei utsendt over 100 millioner enheter. HUAWEI MatePad Pro 13.2", Huaweis nyeste nettbrett, vakte stor interesse på MWC 2024. Nettbrettet ble lansert i 2023 som det første nettbrettet som støtter NearLink-teknologi, og markerer ti år siden lanseringen av sin første utgave. Det er også det tynneste nettbrettet som noensinne er blitt produsert. Det fungerer sømløst med HUAWEI M-Pencil (3. generasjon), den første stylus-pennen som støtter mer enn 10.000 trykkfølsomhetsnivåer, som resulterer i en uovertruffen, digital skaperopplevelse. Huaweis globale GoPaint-konkurranse i 2023 inviterte digitale kunstnere til å vise frem verk laget på Huawei-nettbrett. Selskapet har som mål å gjøre skaperglede tilgjengelig for alle.

På arrangementet kunngjorde Huawei at de vil fortsette å øke investeringene i digital kunst også i 2024 ved å prioritere utviklingen av PaperMatte Display og NearLink-teknologi. GoPaint-konkurransen som ble arrangert av Huawei vil også oppgraderes, og har planer om å dekke flere land og regioner.

I 2023 lanserte Huawei flaggskipprodukter, som HUAWEI Mate 60-serien, HUAWEI Mate X5 og HUAWEI P60-serien, utstyrt med XMAGE-funksjoner, for å gi brukerne en helt ny mobilfotograferingsopplevelse. HUAWEI XMAGE Awards i 2023 mottok over 600.000 innsendelser fra nesten 100 land. Målet var å inspirere brukerne til å benytte seg av smarttelefonfotografering for å fange og dele skjønnheten rundt seg, samt uttrykke følelsene sine.

Huaweis utstilling på MWC 2024 viste selskapets forpliktelse til å fortsette som ledende aktør i det globale teknologimarkedet. Det kommende året vil være avgjørende for Huawei, ettersom selskapet vil fortsette å tilby førsteklasses, motebevisste og teknologidrevne produkter, tjenester og opplevelser, og gjøre den tilgjengelige for brukere over hele verden.

1. Denne funksjonen er ikke mdisinsk programvare,og bør ikke brukes til å behandle medisinske tillstander. Resultatene er kun for referanse og skal ikke brukes till medisinske studier, diagnose eller behandling.