Icelandairs trafikktall for året 2011: Beste året i selskapets 75 årige historie

2011 ble et meget godt år for Icelandair, faktisk det beste i selskapets historie med en stigning på 18% i forhold til 2010. Desember 2011 avsluttet også positivt med en stigning på 10% sammenlignet med året før. I desember 2011 transporterte Icelandair ca 100 000 passasjerer mot ca 90 000 passasjerer i desember 2010.

- Antall passasjerer økte med 10% i desember 2011 i forhold til desember 2010
- Samlet stigning på 18% i 2011 sammenlignet med 2010
- Fra januar – desember 2011 transporterte Icelandair 1 744 065 passasjerer mot
1 482 775 i 2010

Rekordene har kommet på løpende bånd året 2011: Juni er den beste juni måneden noensinne med et passasjer antall på 213.000, det samme gjelder september med 168.000 passasjerer mot 146.000 året før. Juli er den beste måneden overhodet i selskapet historie med 254.400 passasjerer.

Icelandair vendte tilbake til Gøteborg i sommer etter noen års pause, introduserte samtidig Billund og kommer til å øke antall avganger over hele Skandinavia og Finland i 2012. Selskapet åpnet en rute til Washington D.C på våren og kan føye til enda en destinasjon i rutenettverket med åpningen av ruten til Denver i mai 2012. Flyflåten som består av Boeing 757, blir større og vil bestå av 16 fly i 2012 mot 14 fly i 2011. Forventet passasjerantall i 2012 er 2 millioner.

På 75 års dagen sin i 2012 kan Icelandair feire med ni destinasjoner i Skandinavia og Finland: København og Billund i Danmark, Stockholm og Gøteborg i Sverige, Helsinki i Finland og Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim i Norge. I Nord-Amerika flyr Icelandair til New York, Boston, Seattle, Denver, Washington D.C, Minneapolis og Orlando i USA og Toronto og Halifax i Canada. Se alle destinasjonene på www.icelandair.no.

• icelandair 2011

Icelandair er et av Europas ledende flyselskap med flyvninger til og fra Island, og videre over Atlanterhavet til USA og Canada. Icelandair tilbyr sikre og pålitelige flyvninger med utmerket service til storbyer på begge sider av Atlanteren.

Flyselskapet flyr ut fra Island og bruker landets geografiske beliggenhet mellom Nord-Amerika og Europa for å bygge et stadig voksende nettverk av internasjonale ruter.

Icelandair er en del av Icelandair Group.