Rainbow Reykjavik: Islands heteste LGBT festival

Rainbow Reykjavik er en ny LGBT festival som ønsker å bringe sammen folk fra homofile miljøer verden rundt for å oppleve Islands eventyrlige natur og ville nattliv.

Som en del av festivalen i Reykjavik vil besøkende delta i en mengde sanselige opplevelser som fantastiske naturopplevelser, kultur, bra musikk, god mat, og mye moro.

Høydepunkt innen Rainbow Reykjavik vil inkludere møter med geysirer og fosser i Islands usammenlignbare vakre natur. Festivalen lover avslapning i det turkise geotermiske vannet i den verdenskjente Blå Lagune, en jakt på nordlyset (avhengig av været), måltid på enestående restauranter, festing på homovennlige nattklubber, fantastisk livemusikk, og en tur til det beryktede penismuseet i Reykjavik.

En spesiell pakkereise er organisert ved hjelp av Icelandair, Islands ledende flyselskap, og Pink Iceland, den eneste turoperatøren på Island som spesialiserer seg på LGBT kunder. Pakkereisen inkluderer i tillegg til det nevnte programmet returbilletter til Oslo og luksuriøse hotellopphold.

Island er et forbilde når det kommer til LGBT rettigheter. Fra og med 2012 har LGBT folk fått alle rettigheter tilsvarende sine heteroseksuelle medmennesker på Island. Rettighet til ekteskap ble innført i 2010, og en lov som sikrer transseksuelles rettigheter ble godkjent 27. Juni 2012. Reykjavik er en gjestfri by hvor eiendommelige historiske bygninger sammenfaller med en kosmopolitisk innstilling.

Rainbow Reykjavik finner sted mellom 31. Januar og 3. Februar 2013, med et utvidet program mellom 29. Januar og 5. Februar.

For å lese mer om Rainbow Reykjavik, se: http://www.icelandair.no/offers-and-bookings/book-packages/package/item599060/rainbow_reykjavik_2013/ .

• festival island
  • festival reykjavik