Trend: Abstrakte design

Trend: Abstrakte design

Lekne, levende mønstre som setter et særpreg på interiøret.

- Tiden er inne for mykere og mer levende interiører, og de abstrakte mønstrene er den perfekte start. De kunstneriske motivene gir et innslag av lekenhet og karakter, og skaper en levende dynamikk, forteller Torhild Rustenberg, Kreativ leder og designer i InHouse.

Etter flere år med stramme og litt upersonlige kataloghjem, er vi klare for å fylle hjemmene våre med mer personlighet, noe de abstrakte motivene utstråler. Vi ser at de dekorerer og setter form til flere og flere interiørprodukter, og de er også svært aktuelle på tepper.

- Da vi var på trendspaning i London og på messen Decorex i slutten av september, var det tydelig at de abstrakte mønstrene har tatt over førersetet fra både geometri og botanikk – selv om disse også var synlige, fortsetter Rustenberg.

Det kommer også klart frem på salgstallene våre at det er en økende etterspørsel etter denne typen design. Det finnes mye å velge i blant høstens InHouse nyheter. Det britiske designhuset Harlequin, som vi distribuerer i Norge, har også hentet frem mange nye og gamle design i deres siste kolleksjon. Se mer på inhouse.no!