Designet "Holmenkollen" fra den nye teppekolleksjonen InHouse by Kasthall

InHouse by Kasthall – teppedesign inspirert av Norge

I samarbeid med den anerkjente teppeprodusenten Kasthall, lanserer det norske varemerket InHouse en teppekolleksjon med inspirasjon fra noen av nordmenns mest kjente og kjære steder.

- Vi har jobbet lenge med å lage en teppekolleksjon som henter frem noe av det essensielle og norske, og samtidig får det riktige og autentiske skandinaviske uttrykket. Dette har vi oppnådd i samarbeidet med Kasthall, og det har vært inspirerende å få ta del i fagkompetansen og kjærligheten de har til håndverket sitt. Vi er stolte av å kunne tilby denne kolleksjonen i samarbeid med Kasthall, sier Torhild Aune Rustenberg, Kreativ leder i InHouse.

Holmenkollen
-Jeg kjører forbi Holmenkollbakken hver dag til jobb, og jeg elsker hvordan silhuetten av hoppbakken ruver i horisonten og kan sees fra så mange steder i Oslo og omegn, forteller Aune Rustenberg. Designet tar utgangspunkt i den majestetiske hoppbakken, og mønsteret i teppet skapes ved å spille på teksturene og fargeforskjellene man får når man jobber med garn i ulike høyder og avslutninger. Teppet er både mønstret og ensfarget på én gang. Designet er en hyllest til Norge og skisporten, og den unike kombinasjonen av å ha en hovedstad som også innehar en skiarena med hoppbakker og løypenett i verdensklasse. Det er noe stolt og norsk over det. Holmenkollen kommer i fargen lys grå, som gir assosiasjoner til den berømte Kollentåka.

Frognerparken
-Det var ved et tilfeldig googlemaps-søk at jeg oppdaget hvilket vakkert mønster Vigelandsparken danner fra luften, forteller Aune Rustenberg. I designet Frognerparken har vi latt oss inspirere av parkanleggets veier, og laget et iøynefallende geometrisk teppedesign. Teppet har en kombinasjon av skåren og boucle overflate og ulike garnhøyder. Det gir en vakker dybde, og også fargeforskjeller som forsterker mønsteret. Teppet kommer i fargene gressgrønn, høst og vinter. Grønnfargen illustrerer parken i vår- og sommersesongen, høst er en rusttone som representerer høstsesongen, og vinter er en lys gråfarge.

Skispor
Lite er så norsk som langrennssporten, og for mange nordmenn er langrenn favorittrekreasjonen. Med teppedesignet Skispor er det mulig å ta med den gode følelsen av nypreppede skispor inn i hjemmet eller hytta. Skispor kommer i fargen lys grå.

InHouse by Kasthall
InHouse by Kasthall er et samarbeid mellom det norske varemerket InHouse og den anerkjente svenske design- og teppeprodusenten Kasthall.

Alle teppene i kolleksjonen er laget i ny New Zealand-ull og håndtuftet hos Kasthall i Kinna i Sverige. Teppene kommer i størrelsene 160x230 og 200x290.

Om InHouse
InHouse er et norsk varemerke som eies av InHouse Group. InHouse Group er et norskeid familieselskap med historie i Norge tilbake til 1974. InHouse Group er Norges ledende aktører innenfor kategorien avpassede tepper.

InHouse Group AS er Skandinavias ledende leverandør i kategorien avpassede tepper. Vi er et norskeid familieselskap med mer enn 45-års erfaring i det norske markedet. Vi fører et stort sortiment av avpassede tepper, i tillegg til gulv og terrassegress. Vi er også distributør av Owatrol og Maston spray seal i Norge.